بیمه اجتماعی در توسعه و ماندگاری مناطق روستایی نقش مهمی دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بواسطه سکونت عمده جمعیت این استان در مناطق روستایی و عشایری، گسترش بیمه اجتماعی در توسعه همه جانبه و ماندگاری مناطق روستایی نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان،  حامد آرامش در دیدار با خداداد اولیایی مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان که به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس این صندوق انجام شد، افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از دستگاه های زیر مجموعه وزارت مردم، در راستای گسترش عدالت اجتماعی، کاهش فقر، محرومیت زدایی از نواحی روستایی، توسعه و آبادانی روستاها و ماندگاری جمعیت در نواحی روستایی از طریق ارتقاء سطح امنیت اجتماعی و اقتصادی می تواند نقش آفرین باشد.


وی اظهار داشت: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی که بیمه را حقی همگانی دانسته است، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تشکیل و در همین دوره فعالیت چند ساله منشأ اقدامات و خدمات خوبی برای جامعه هدف بوده است.


رییس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت مردم در سیستان و بلوچستان ادامه داد: روند فعالیت های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان نیز نشان می‌دهد تلاش های بسیاری در بسط و گسترش و فرهنگ سازی خدمات نافع به مردم انجام شده است، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیاری باقیست و امیدواریم در دولت سیزدهم و وزارت مردم این مهم در سیستان و بلوچستان محقق شود.


آرامش گفت: همه ارکان وزارت مردم در سیستان و بلوچستان در کنار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راه دستیابی به اهداف و خدمت رسانی به اقشار شریف تلاش خواهند کرد.

کد خبر 1179883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha