رانندگان تاکسی به زیارت امام رئوف(ع) رفتند/ ارایه خدمات پزشکی به ۷۵۰ نفر در اردوی جهادی شهرقدس

به همّت خادمیاران کانون زیارت خدمت رضوی منطقه ۳ تهران شصت نفر از رانندگان تاکسی به زیارت امام رئوف(ع) رفتند.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، با عنایت امام رضا (ع) و به همّت خادمیاران کانون زیارت خدمت رضوی منطقه ۳ تهران و جمعی از  خیّرین،۶۰ نفر از رانندگان تاکسی منطقه ۳ تهران، به زیارت امام رئوف(ع)  اعزام شدند.

 

در میان میهمانان این زیارت تعدادی از زائرین برای اوّلین بار به زیارت امام رضا (ع) مشرّف شدند که در اوّلین زیارت حرم مطهّر، حال و هوای معنوی آنها دیدنی بود،این زائران در حالی که اشک می ریختند  بسیار خوشحال بودند که توفیق زیارت امام رضا (ع) نصیب شان شده است ،این زائران با قلبی سرشار از عشق به امام مهربانی ها،شکر  نعمت زیارت را با سجده شکر در آستان امام رئوف(ع) به جا آوردند.

 

کلیه هزینه های اعزام این گروه از زائرین شامل بلیط رفت و برگشت، اسکان در هتل، پذیرایی و غذا به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از محل کمک های خادمیاران رضوی و جمعی از  خیّرین منطقه تأمین شده است.

 

دیدار خادمیاران رضوی شهریار باخانواده معظم شهید ابوالفضل محمودخانی

به همت کانون ایثاروشهادت و باحضورحجت الاسلام علی سلامت بخش مسئول کانون های خدمت رضوی شهرستان شهریار وجمعی از خادمیاران، برنامه دیداربا خانواده معظم شهید دفاع مقدس ابوالفضل محمودخانی، در این شهرستان اجرا شد.

 

گفتنی است، مدیحه سرایی و اقامه روضه توسط مداح اهل بیت، اهدای هدایا و متبرکات رضوی، اجرای مراسم معنوی پرچم گردانی از ویژه برنامه های دیدارصمیمانه خادمیاران رضوی با خانواده معظم شهیددفاع مقدس ابوالفضل محمودخانی بود.

 

ویزیت بیماران به عشق امام رضا علیه‌السلام در منطقه 9 تهران

کانون خدمت رضوی در چهارشنبه های امام رضایی با دعوت از دکتر دارا پروینی در سرای محله فتح میز خدمت ویزیت بیماران را دایر نمود. ابراهیم سالخورده مسئول کانون خدمت عمومی منطقه 9 گفت: وقتی از دکتر پروینی تقاضای این خدمت شد ایشان اشک شوق در چشمانش حلقه زده و با ارادتی که به آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام داشت با کمال میل قبول نمود که هر چهارشنبه در سرای محله فتح حاضر و به عشق آقا امام رضا علیه‌السلام بیماران را بصورت رایگان ویزیت نماید.

 

سالخورده افزود: همچنین در مسجد امام حسین علیه السلام خیابان سی متری جی، میز خدمت مشاوره حقوقی برگزار و آقای دکتر خادم رابط کانون حقوقی منطقه 9  به نمازگزاران این مسجد مشاوره حقوقی ارائه داد. شایان ذکر است این خدمت هر هفته در یک مسجد منطقه برگزار خواهد شد.

 

ارایه خدمات پزشکی به ۷۵۰ نفر در اردوی جهادی شهرقدس

اردوی یک روزه جهادی با همکاری بسیج جامعه پزشکی، بسیج سازندگی و کانون سلامت خدمت رضوی در مصلی شهرقدس برگزار شد.

 

این اردوی جهادی با حضور متخصصین ویزیت و معاینات چشم، عفونی، داخلی، زنان و زایمان، ارتوپد، اطفال و متخصص طب فیزیکی و پزشک عمومی، مشاور خانواده و مامایی و فیزیوتراپی به صورت رایگان ارایه شد.

 

طی این اردو پزشکی یک روزه بیش از ۷۵۰ نفر از مردم شهرقدس خدمات ویزیت رایگان دریافت کرده و هزینه داروی آنها توسط خیرین شهر پرداخت شد.

 

توزیع ۶۰۰ پرس غذا و ۲۰ بسته ارزاق در منطقه ۱۵ تهران

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه 15 با کمک خیرین 300 پرس غذای گرم در چهارشنبه های امام رضایی میان نیازمندان محله‌ی قیامدشت توزیع کردند.

 

همچنین 200 ساندویج به ارزش 8میلیون ریال میان کارتن خوابها و نیازمندان توزیع و 100 پرس غذای گرم توسط خادمیاران تقدیم محرومین و نیازمندان سطح منطقه شده است.

 

گفتنی است 20 بسته ارزاق و اقلام خوراکی نیزبه همت خادمیاران منطقه 15 میان نیازمندان اهدا شد.

 

طنین سرود سلام فرمانده در اجتماع بزرگ دهه نودی‌های منطقه ۱۸ تهران

 

به میزبانی کانون خدمت رضوی منطقه ۱۸ تهران و با همت و همکاری ۵۰ خادم و ۱۰ یاور رضوی، بیش از دو هزار نوجوان ‌و جوان دهه نودی و هشتادی به همراه خانواده‌هایشان در باغ راه حضرت زهرا سلام الله علیه حضور یافتند و هم صدا با هم با همراهی ابوذر روحی خواننده نماهنگ «سلام فرمانده» به هم‌خوانی این سرود پرداختند.

 

این مراسم که با استقبال چشمگیر دهه نودی‌ها همراه بود ارادت قلبی این نوجوانان را به رهبر معظم انقلاب، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حضرت صاحب الزمان(عج) نشان داد.

 

شایان ذکر است که، واحد مشاوره کانون خدمت رضوی منطقه 18 تهران، در حاشیه همایش بزرگ سلام فرمانده با برپایی غرفه میز خدمت نسبت به ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی اقدام کرد و با بهره گیری از مشاورین خادمیار رضوی برای شهروندان در حوزه های کودک و نوجوان ، مشاوره خانواده ، مهارتهای زندگی و مهارتهای پیش از ازدواج به مراجعین ارائه خدمت شد، که با استقبال چشمگیر شهروندان روبه رو بود و در همین راستا به درخواست مراجعین به استمرار جلسات مشاوره، مقرر شد و برنامه‌ریزی‌های لازم بمنظور حضور مددجویان در دفتر واحد مشاوره کانون خدمت رضوی منطقه 18 و ادامه روند جلسات مشاوره صورت پذیرفته و به اطلاع ایشان رسانده شود..

 

  قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و اجرای مراسم معنوی پرچم گردانی توسط خادمیاران رضوی و همچنین اجرای هنرمندانه خدام نوجوان حضرت رضا (ع) در گروه سرود نوید از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

همچنین در این مراسم هدیه‌ای از طرف پدر شهید مجید قربانخوانی به آقای روحی اهدا شد و در نهایت از حضار به شایستگی پذیرایی به عمل آمد.

 

هزینه برگزاری این مراسم به مبلغ ۳۰ میلیون ریال شامل تهیه ۹۰۰ بسته آبمیوه ،۶۰۰ عدد بادکنک ، ۷۰۰ ویژه کودکان بود که توسط خیرین منطقه تامین شد. اعزام به سفرهای زیارتی ویژه نیازمندان در منطقه ۱۵ تهران

 

سفر زیارتی قم، جمکران و حرم سیدالکریم حضرت عبدالعظیم الحسنی همراه با پذیرایی در چهارشنبه های امام رضایی با همکاری خادمیاران رضوی منطقه ۱۵ تهران انجام شد.

 

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه 15 با کمک خیرین 20 خانواده تحت پوشش محله‌ی ابوذر را به سفر زیارتی قم و جمکران فرستادند.

 

این سفر زیارتی که با تامین وعده های غذایی صورت گرفت ، حدود 50 میلیون ریال هزینه داشت.

 

همنین خادمیاران منطقه 15حدود 38 نفر از ولی نعمتان محله‌ی قیامدشت را به حرم سیدالکریم حضرت عبدالعظیم الحسنی فرستادند و این سفر زیارتی یک روزه که با مشارکت خیر منطقه بانو سلیمانی صورت گرفت حدود27 میلیون ریال هزینه داشته است.

 

جشن کرامت توسط خادمین امام رضا(ع) با حضور شهردار پایتخت برگزار می‌شود 

کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵ تهران به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت جشن با شکوهی با حضور همه خادمیاران استان تهران  برگزار می کند.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، و خادم الرضا شهردار تهران علیرضا زاکانی و جمعی از مسئولین در این مراسم حضور خواهند داشت.

 

در این مراسم که چهارشنبه یازدهم خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرری تهران برگزار می شود، کانونهای تخصصی خدمت رضوی منطقه ۱۵ با بر پایی میز خدمت با موضوعات مختلف و برپایی چایخانه امام رضا(ع) از خادمیاران رضوی مناطق مختلف تهران، خیرین و مردم پذیرایی خواهد کرد.

 

خدمت رسانی خادمیاران رضوی شهرستان شهریار درنماز جمعه

به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفرصادق علیه السلام و به همت کانون خدمت رضوی شهرستان شهریار،  خادمیاران کانون های تخصصی وعمومی بااستقرارمیزهای خدمت درصحن مصلای نمازجمعه در حوزه های سلامت زنان، سنجش فشار و قند خون، مشاوره تحصیلی، خانواده، مددکاری اجتماعی، حجاب و عفاف، نقاشی وقصه گویی کودکان، اهدای کتاب، انتظامات و واکس زنی به نیابت از امام رئوف (ع) به نمازگزاران شهریاری به صورت رایگان خدمت رسانی کردند.

 

میز خدمت فرصتی برای کارگشایی و کمک به مردم و مدیریت جهادی به عنوان یکی از راه حل های مشکلات است براین اساس، اقدام جهادی خادمیاران رضوی درنمازجمعه با استقبال مسئولین و نمازگزاران شهریاری مواجه گردید.

 

گفتنی است، به مناسبت گرامی داشت دهه کرامت، دومین مرحله خدمت رسانی خادمیاران کانون های خدمت رضوی شهرستان شهریاربابرپایی میزهای خدمت در روز جمعه سیزدهم خرداد نیز در مصلای نمازجمعه شهریار اجرا خواهدگردید.

 

انتشار تصاویر زیبا از خانواده‌های پرجمعیت تبلیغی بر فرزندآوری است

 

کارگاه تخصصی واسطه گران ازدواج و جمعیت ویژه نخبگان و فعالان علمی، فرهنگی و اجتماعی با همکاری کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده و جمعی از نهادهای فرهنگی و اجتماعی شهرقدس در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی حضرت باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

 

دکتر دخیلی مدرس حوزه و دانشگاه، مشاور خانواده پیش از ازدواج ، مجری طرح همیارخانواده، ازدواج دانشجویی و مهارت افزایی و واسطین ازدواج پیرامون شرایط و ویژگی‌های واسطه گری، فضایل واسطه گری و اخلاق در امر میانجی‌گری و واسطه‌گری ازدواج و همچنین شناخت چالش‌ها و مشکلات پیش رو در امر واسطه‌گری نکاتی مطرح کرد.

 

در این کارگاه نیکو منش استاد دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس ضمن اشاره‌ به تبلیغات فضای مجازی و رسیدن به پذیرفتن شعار غلط «زندگی بهتر فرزند کمتر» و بزرگ‌نمایی تبلیغاتی و جنگ رسانه‌ای که باعث بوجود آمدن پیری جمعیت می‌شود، مطالبی عنوان کرد و در اظهار داشت: همانگونه که با تصویر سازی در عکس‌ها و فیلم‌ها فرزند کمتر را تبلیغ کردند، شما نیز مدام از طریق تصاویر خانواده پر جمعیت و جملات زیبا استفاده کنید.

 

وی ادامه داد: در کار فرهنگی مطالعه و اطلاعات خیلی مهم است، آمار و ارقام صحیح را بدانید، تا وقتی آمار غلطی می‌دهند شما با جواب درست اجازه پیش‌روی به آن اطلاعات نادرست ندهید.

 

نیکومنش خاطر نشان کرد: وعده‌های خدا را در قرآن مبنی بر رزق و روزی جدی بگیرید و دیگران را تشویق به فرزندآوری کنید، به آنها وعده کمک بدهید، مثلاً بگویید مایحتاج بچه شما را تامین می‌کنیم و یا در نگهداری کودک کمک کنید و گره‌های زندگی را با استدلال صحیح پاسخ دهید.

 

 عزاداران صادق آل محمد(ص) میهمان چای روضه چایخانه حضرت رضا(ع) شدند

اجتماع بزرگ عزاداران رئیس مکتب و مذهب شیعه به رسم ۲۰ سال گذشته در میدان صادقیه با مشارکت خادمیاران کانون های خدمت رضوی، شهرداری و هیئت ها و مساجد و بسیج منطقه ۵ تهران با شکوه خاصی برگزار شد.مراسم عزاداری با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی آغاز شد. حجت‌الاسلام والمسلمین صالح نیا سخنانی در باب  شهادت امام صادق علیه السلام و حضور پر شور مردم در همایش سلام فرمانده استادیوم آزادی بیان کرد.

 

در ادامه با حضور خادمیاران به همراه پرچم متبرک و اجرای آئین پرچم گردانی، حاج سعید حدادیان، عبدالرضا هلالی و محمد حسین حدادیان به مرثیه سرایی پرداختند و حاضرین با اجرای روضه خوانی اشک ریختند.خادمیاران از ساعت ۷ صبح بعد از آماده سازی چایخانه میزبان میهمان های آقا امام رضا علیه السلام شدند و با پخش نواهای خاص امام رضایی علاوه بر معنوی شدن فضا، دلها به سوی حرم امام رضا علیه السلام برده شد.

 

شایان ذکر است در حین برگزاری مراسم میزهای خدمت سلامت، مشاوره‌ حقوقی، کانون علمی و کارآفرینی و اشتغال در غرفه کانون های خدمت رضوی منطقه ۵ دایر و به مراجعین خدماتی نظیر مشاوره و غربالگری فشارخون و نسخه نویسی توسط خادمیار پزشک حاضر ارائه شد.

 

موکب شهدای باغ فیض،  موکب انصار المهدی(عج)، موکب مسجد صادق آل محمد(ص)،طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد خمینی (ره) و طرح نذر نان با هدف شناسایی حامیان جدید در حاشیه میدان دایر بود.

 

کد خبر 1179897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha