توسعه کیفی گردشگری با احداث جاده مرنجاب/کاوش‌های باستان‌شناسی در نوش‌آباد از سر گرفته می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تحقق توسعه کیفی گردشگری از طریق ساماندهی کویر مرنجاب به‌ویژه احداث جاده گردشگری کویر مرنجاب در سال جاری خبر داد.


علیرضا ایزدی در حاشیه سفر یک روزه به شهرستان کویری آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به کاهش چشمگیر شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن شهرستان آران و بیدگل در مسیر راه تهران به اصفهان، شاهد افزایش چشمگیر ورود گردشگران به‌ویژه گردشگران دوستدار طبیعت به این شهرستان هستیم.

 

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: گردشگری طبیعت‌گردی در طی سال‌های گذشته در محور کویر مرنجاب از رشد خوبی برخوردار بوده، با این‌حال با توجه به کمبود امکانات، به دنبال رشد کیفی گردشگری در این کویر زیبا از طریق ساماندهی کویر مرنجاب به‌ویژه احداث جاده گردشگری کویر مرنجاب هستیم.

 

ایردی در ادامه اظهار داشت: با توجه به پیشینه تاریخی شهرستان آران و بیدگل، به دنبال تخصیص اعتبارات کافی برای ادامه کاوش‌های باستان‌شناسی در شهر زیرزمینی نوش‌آباد هستیم.



مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به همراه استاندار اصفهان، در سفر یک‌روزه خود به شهرستان آران و بیدگل، ضمن بازدید از محورهای گردشگری، آثار تاریخی شهرستان و تأسیسات گردشگری، در شورای مشترک اداری استان و شهرستان آران و بیدگل هم شرکت کرد.

 

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان با جاذبه های متعدد تاریخی و گردشگری مقصد بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی در طول سال است. ۵۰۰ اثر تاریخی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که تنها ۱۴۱ اثر به ثبت ملی رسیده است . با این وجود، آران و بیدگل پس از شهرهای اصفهان و کاشان رتبه سوم ثبت آثار تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است./

کد خبر 1179984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha