۱۶۵ روستای چهارمحال و بختیاری به اینترنت پرسرعت همراه متصل شده است

بلالی گفت: از مجموع ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت این استان ۳۲۰ روستا از خدمات اینترنت پرسرعت ثابت برخوردار و ۱۶۵ روستا به اینترنت پرسرعت همراه متصل شده است.

«مرتضی بلالی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: از سال گذشته برای اجرای طرح خدمات اجباری ارتباطی در مناطق روستایی و کمتر برخوردار استان برای ۱۳۷ روستا تامین بودجه شد که تاکنون این طرح در ۲۵ روستا تکمیل شده و دیگر روستاها در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ماده ۳۳ منشور حقوق شهروندی تاکید دارد حق شهروندان است که آزادانه و بدون تبعیض از امکان دسترسی و برقراری ارتباط و کسب اطلاعات و دانش در فضای مجازی بهره‌مند شود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از اولویت‌های خود را تحقق این ماده قرار داده و توان خود را برای بهره‌مندی مناطق کمتر توسعه‌یافته از امکان ارتباطات قرار داده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در قالب طرح «یو. اس. او» پوشش اینترنت پرسرعت در روستاها ایجاد می‌شود، اظهار داشت: در بستر این امکان جوانان روستایی می‌توانند با استفاده از این امکانات اشتغال‌ آفرینی کنند.

 

بلالی، اولویت اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت را روستاهای بالای ۲۰ خانوار اعلام کرد و گفت: برای ۲۴ روستای استان که در مناطق سخت گذر قرار دارند و امکان اتصال آن به شبکه‌های ارتباطی وجود ندارد، تک ارتباط ماهواره‌ای برقرار شده و بدین ترتیب هیچ روستایی در استان وجود ندارد که دارای ارتباط مخابراتی نباشد.

 

کد خبر 1179991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha