۶۲۴ نفر در قزوین دز چهارم واکسن کرونا را تزریق کرده اند

فتاحی با اشاره به استقبال کم مردم از تزریق دز سوم و چهارم واکسن کرونا گفت: در بحث دز چهار واکسن کرونا ۶۲۴ نفر از افراد واجد شرایط در استان قزوین نسبت به تزریق این دز واکسن اقدام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «زهرا فتاحی» با اشاره به روند واکسیناسیون در استان بیان کرد: خوشبختانه وضعیت کنترل نسبی بیماری کرونا را در سطح استان داریم و نیمی از شهرهای استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

 

مسئول گسترش شبکه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: پوشش واکسیناسیون برای نوبت اول و دوم حدود 89 درصد و برای نوبت سوم به طور میانگین 42 درصد در سطح استان است و با توجه به این وضعیت، روند واکسیناسیون به ویژه برای نوبت سوم کند است و انتظار است با مراجعه مردم این روند سرعت بیشتری پیدا کند تا درگیر پیک جدیدی از کرونا نشویم.

 

وی عنوان کرد: متأسفانه شهرستان بوئین زهرا در استان در نوبت های اول، دوم و سوم تزریق واکسن، پایین ترین درصد واکسیناسیون را دارد که از افراد واجد شرایط در این شهرستان می خواهیم نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

 

فتاحی خاطر نشان کرد: در بحث دز چهار واکسن کرونا 624 نفر از افراد واجد شرایط نسبت به تزریق این دز اقدام کرده اند که 6 صدم آمار ما را نشان می دهد و این دز واکسن برای افراد بالای 70 سال، کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص تعیین شده بنابراین این گروه می توانند مراجعه کرده و این دز از واکسن را تزریق کنند.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر در سبد واکسیناسیون در استان واکسن های بهارات، فخرا، نورا، اسپایکوژن و سینوفارم موجود است و کسانی که می خواهند واکسن خود را تزریق کنند می توانند به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های سلامت مراجعه کنند.

کد خبر 1180004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha