لایروبی رودخانه ها به منظور مدیریت سیلاب با جدیت انجام می شود

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: لایروبی رودخانه ها جهت مدیریت سیلاب با جدیت انجام می شود.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های انجام شده برای مدیریت سیلاب، لایروبی رودخانه هاست که اکنون ۱۰۰ کیلومتر رودخانه ها نیاز به لایروبی دارد.

 

مدیر امور منابع آب شیروان با بیان اینکه ساماندهی رودخانه‌ها نیازمند نگاه دقیق به مباحث زیست‌محیطی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: همه تلاش شرکت آب منطقه‌ای رعایت همه استانداردهای کشور و مصوبات بالادستی در ساماندهی رودخانه است.

 

خسروپناه اظهارکرد: 54 کیلومتر از رودخانه های این شهرستان نیاز به ساماندهی دارد.

 

وی عنوان کرد: این شهرستان ۳۳۹ کیلومتر رودخانه و مسیل مهم دارد که مطالعات حریم در ۲۰۶ کیلومتر انجام شده و سال گذشته ۶ کیلومتر از روخانه های شهرستان ساماندهی و ۲۰ کیلومتر لایروبی شد.

 

وی تصریح کرد: بیشترین سیلاب این شهرستان در حوزه بالادست سد شیروان در رودخانه کورکانلو با حداکثر دبی سیلاب ۳۳۰ مترمکعب در ثانیه است.

 

مدیر امور منابع آب شیروان بیان کرد: سال گذشته ۶ کیلومتر رودخانه با  هشت میلیارد ریال اعتبار در شهرستان صورت گرفت که هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این موضوع از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شد.

 

خسروپناه با اشاره به اهمیت رودخانه ها و ساماندهی و لایروبی آن افزود: در شهرستان شیروان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته که یا آب داشته و یا در حوزه مسکونی قرار دارد.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1180005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha