رشد فعالیت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی/ ۳۵  درصد اشتغال کشور مربوط به بخش کشاورزی است

عسگری گفت: در حوزه دانش بنیان کردن بخش کشاورزی بسیار عقب هستیم و باید تا شهریورماه امسال درصد فعالیت های دانش بنیان در این بخش را از ۴ درصد به ۴۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدجواد عسگری» در نشست با اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه و امنیت غذایی است، اظهار کرد: در همه بخش ها به ویژه بخش کشاورزی باید به سمت دانش بنیانی حرکت کنیم و متاسفانه در این بخش بسیار عقب هستیم.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با مرکز پژوهش های مجلس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم و تحقیقات و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج رایزنی ها و برنامه ریزی هایی داشتیم که بتوانیم میزان رشد دانش بنیان در حوزه کشاورزی را از ۴ درصد تا شهریورماه امسال به ۴۰ درصد برسانیم.

 

وی افزود: اگر دانشگاه ها به کمک حوزه اجرا نیایند اتفاق خاصی نمی افتد و با توجه به عقب افتادگی هایی که در این حوزه وجود دارد باید از همه ظرفیت ها برای توسعه دانش بنیانی در بخش کشاورزی بهره گرفت.

 

عسگری ادامه داد: فعالیت ۳ هزار محقق در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و همچنین ۷ هزار عضو هیئت علمی و مدرس در مراکز آموزش عالی کشور داریم که ظرفیت بزرگی برای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی است. اگر برنامه ریزی شود و اراده ای وجود داشته باشد می توانیم در حوزه دانش بنیان به نقطه مطلوبی برسیم.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم بخش کشاورزی در اشتغال کشور گفت: بین ۳۰ تا ۳۵ درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی است و اگر در راستای دانش بنیان کردن اقدامات در این بخش انجام نشود، نمی توانیم این عقب افتادگی ها را جبران کنیم.

 

کد خبر 1180049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha