مدال طلای فستیوال بین المللی کارتون ترکیه در دستان کارتونیست جهرمی

نعمت اللهی گفت: هنرمند کارتونیست جهرمی موفق به کسب مدال طلای اولین فستیوال بین المللی کارتون ترکیه شد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: اولین فستیوال بین المللی کارتون «بویوک چکمجه» کشور ترکیه سال ۲۰۲۲ برگزار شد که از جهرم نیز «محمدحسین اکبری» در آن حضور داشت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم با اشاره به اینکه این فستیوال با موضوع «اکولوژی» و با حضور بیش از ۴۰۰ هنرمند از ۵۵ کشور جهان برگزار شد، افزود: تعداد ۴۶۶ اثر به این جشنواره کارتون ارسال شده بود.

 

وی با اشاره به اینکه در این میان کارتونیست جهرمی به مقام نخست این دوره از مسابقات دست یافت، عنوان کرد: اکبری هنرمند کارتونیست جهرمی موفق شد مدال طلای این فستیوال را به خود اختصاص دهد.

 

نعمت اللهی با اشاره به اینکه این فستیوال به مناسبت روز جهانی «محیط زیست» برگزار شده است، خاطرنشان کرد: تغییرات آب و هوایی، کمبود آب و غذا، جنگل زدایی و... از محورهای این فستیوال کارتون بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: به سه نفر اول تا سوم این فستیوال جوایز نقدی و لوح تقدیر اعطا شده است که هنرمند جهرمی به عنوان نفر اول جشنواره کارتون «اکولوژی» جایزه نخست را از آن خود کرده است.

 

به گزارش شبستان، «محمد حسین اکبری» از هنرمندان باسابقه‌ عرصه کارتون و کاریکاتور شهرستان جهرم است که تاکنون توانسته مقام‌های بسیاری را در جشنواره های مختلف بین المللی و ملی به دست بیاورد.

کد خبر 1180076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha