آغاز ثبت نام دوره های اعتقادی و معرفتی موسسه بصائر

دوره های آموزشی برای ارتقای سطح اعتقادی و معرفتی متولیان امر تعلیم و تربیت دینی توسط موسسه بصائر برگزار می شود.

«ابراهیم آسیابانی بخشایش» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مؤسسه آموزشی بصائر به‌منظور ارتقای سطح اعتقادی و معرفتی متولیان امر تعلیم و تربیت دینی در ترم تابستان، ثبت‌نام خود را آغاز کرد.

 

مدیر موسسه بصائر افزود: این مؤسسه در راستای اعتلا و ارتقای سطح اعتقادی و معرفتی متولیان امر تعلیم و تربیت دینی به ویژه معلمان و دبیران دینی و پرورشی، اساتید و مربیان قرآنی و مبلغین و همچنین معلمان سبک زندگی و سواد رسانه‌ای،  در دوره‌های مختلف ثبت نام می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: محور مقدس1 یکی از دوره های آموزشی در تابستان است که  در این دوره ضمن آشنایی با تعریف صحیح دین و دیدگاه‌های التقاطی روشنفکران در این زمینه، با جریان‌های دین‌ورزی در دوران معاصر آشنا شده و مبانی آن‌ها تبیین می‌شود.

 

آسیابانی بخشایش افزود: سواد رسانه‌ای1 سرفصل دیگری است که در راستای ارتفای سطح اعتقادی و معرفتی متولیان تعلیم و تربیت برگزار می شود و در این دوره، ضمن آشنایی با تعریف صحیح سواد رسانه‌ای، آموزش تعامل درست با اخبار در فضاهای مختلف رسانه‌ای، آشنایی با فضای حاکم بر تولید‌کنندگان بزرگ آثار رسانه‌‌ای در جهان، بیان می‌شود.

 

وی گفت: در بخش آموزش مهارت جرأت‌مندی نیز با بررسی ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی با الگویی خاص، مسیر آموزش یک زندگی بهتر و مؤثرتر در هزاره سوم با مهارت‌های: مهارت خودآگاهی، مهارت خودکنترلی، تقویت اعتماد به نفس، مهارت جرأت‌مندی، اصلاح و آموزش سبک زندگی در عصر رسانه و فضای شبکه، تقویت توانایی گفتن «نه»!آموزش داده می‌شود.

 

مدیر موسسه بصائر افزود: در دوره تاریخ تحلیلی اسلام ضمن تبیین اهمیّت مراجعه به تاریخ برای اتخاذ بخشی از عقاید و باورهای اصیل شیعی، رفتارهای منافقان صدر اسلام در آخرین روزهای عمر شریف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد. در ادامه سیری در تاریخ جمع‌آوری قرآن و حدیث از منظر فریقین ارائه خواهد شد.

 

وی یادآور شد: در دوره آموزشی «مهندسی من» بیان می‌شود که برای زندگی در هر زمان باید آن زمانه را خوب شناخت. در عصر ما که عصر «بحران هویّت» است، عوامل زیادی در شکل‌گیری شخصیّت افراد مؤثر هستند. هدف از این شناخت و آگاهی، مهندسی بهینه زندگی و به ویژه مهندسی آینده است. 

 

آسیابانی بخشایش خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت بصائر (www.basaaer.com) اقدام به ثبت‌نام کنند؛ کلاس‌ها به دو صورت مجازی برگزار می‌شود. 90درصد هزینه ثبت نام این دوره‌ها توسط خیریه اهل بیت (ع) تأمین شده است.

کد خبر 1180084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha