مدت زمان صدور مجوز سرمایه‌گذاری در کردستان رکورد زد

زارعی کوشا گفت: صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در مدت زمان ۱۸ روز در کردستان یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان عصر شنبه هفتم خرداد ماه در جلسه شورای اشتغال و مسکن شهرستان دیواندره یکی از موانع جدی بر سر راه تولید و اشتغال را زمان‌بر بودن صدور مجوزها عنوان کرد و گفت: برای یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان دیواندره زمان دریافت مجوزها در ۱۸ روز کاری انجام شده که یک رکورد کشوری محسوب می‌شود.

 

 

وی افزود: در سنوات گذشته صدور این مجوزها در مدت زمان بیش از شش ماه انجام می شد که اصلاح این فرآیند نوید بخش روزهایی خوش برای سرمایه گذاران در استان است.

 

 

زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد: تسهیل صدور مجوزهای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی و تولیدگران را به کار و سرمایه گذاری در استان و ایجاد اشتغال ترغیب کند.

 

 

استاندار کردستان راستی آزمایی اشتغال های ثبت شده در سامانه رصد را امری ضروری دانست و گفت: باید شغل‌هایی که ایجاد می‌شوند واقعی باشند و به صورت جدی راستی آزمایی شوند.

 

 

وی تعهد ایجاد اشتغال و سهم شهرستان دیواندره را دو هزار وبیست شغل نام برد و افزود: ثبت شغل در سامانه رصد به تنهایی کافی نیست و باید به روشنی مشخص شود که اشتغال ها کاملا ایجاد شده باشند.

 

 

زارعی کوشا ظرفیت های بزرگ شهرستان دیواندره را معادن موجود آن دانست و اظهار داشت: سازمان صمت کردستان باید تلاش کند تا کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی و سرمایه‌گذاران این بخش را برای سرمایه گذاری در شهرستان جذب کند.

 

 

وی همچنین  به ثبت نام ۱۰ هزار نفر از مردم شهرستان دیواندره در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: از این تعداد افراد ثبت نام شده تنها ۱۲۰ نفر واریز وجه انجام داده‌اند.

 

 

استاندار کردستان افزود: لازم است متقاضیان ثبت نام شده و واجد شرایط نسبت به واریز وجه اقدام کنند تا کار شروع شود و هرگونه کم کاری در این رابطه می‌تواند در آینده مشکلات جدی ایجاد کند.

 

 

در این جلسه استاندار کردستان بر رفع برخی مشکلات موجود بر سر راه برخی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرستان دیواندره تاکید کرد.

 

 

در جلسه شورای اشتغال و مسکن کردستان که با دستور کار بررسی وضعیت شهرستان صورت گرفت، مهمترین مسائل و مشکلات این دو بخش مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

همچنین مدیران استانی و شهرستانی حاضر در نشست نیز گزارش هایی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در دو بخش مسکن و اشتغال را ارائه کردند.

کد خبر 1180127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha