برگزاری دو رویداد علمی فرهنگی به میزبانی دانشگاه یزد

رویداد علمی سومین جشنواره ملی « پایان نامه های تصیلات تکمیلی با محوریت امنیت اخلاقی» و « چهارمین همایش ملی پیشگیری از اختلاق مصرف روان گردان ها » به میزبانی دانشگاه یزد برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، عباس کلانتری رئیس دانشگاه یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: دانشگاه یزد به عنوان یکی از دانشگاه های مطرح کشور به عنوان دانشگاه مادر استان وظیفه خود می داند که نقش محوری داشته باشد و برای رسیدن به دانشگاه نسل چهارم و ارتباط با جامعه راهبردهایی مشخص کرده است.

وی افزود: برگزاری رویدادهای علمی یکی از گام های اساسی ما است که دو رویداد علمی سومین جشنواره ملی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با محوریت امنیت و چهارمین همایش ملی پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان ها نیز در این مسیر برنامه ریزی شده است.

محسن رفیعیان معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد نیز در این مراسم گفت: دانشگاه یزد شاهد برگزاری دو رویداد علمی است که این دانشگاه با حضور 500 عضو هیات علمی تلاش بیش از 9 ماه برای اجرای این رویدادها داشته است.

رئیس دانشگاه یزد ادامه داد: برنامه راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با 9 طرح و چندین پروژه با هدف تمرکز بر روی هویت دانشگاهی پیگیری می کنیم تا در قالب شبکه سازی در بین دانشجویان و اساتید بتوانیم به هدف خود برسیم.

حمید مطهری مدیرامور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد نیز در این مراسم گفت: سومین جشنواره پایان نامه ها و تحصیلات تکمیلی و چهارمین همایش ملی پیشگیری از اختلاق مصرف روان گردان ها با عنوان ابلاغیه های وزارت علوم بوده است که به میزبانی دانشگاه یزد برگزار می شود.

سید محسن موسوی دبیر سومین جشنواره ملی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با محوریت امنیت اخلاق  نیز در این مراسم بیان کرد: خواستگاه این جشنواره به تقسیم کار مل در راستای کنترل آسیب های اجتماعی در سطح کشور و با مدیریت و نظارت کشور صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره سالانه از پایان نامه ها در ارتباط با آسیب های اجتماعی ازجمله این تقسیم کارها است که صورت می گیرد.

موسوی بیان کرد: از جمله اهداف آن اهتمام و تشویق دانشگاهیان به پژوهش در رابطه با مسائل اجتماعی و بهره گیری از پژوهش ها در این راستا بوده است.

دبیر سومین جشنواره ملی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی بیان کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه است که بخش ویژه معرفی ایده های برتر در زمینه پیشنهاد عنوان پژوهش های کاربردی مرتبط با موضوع است.

وی افزود: بر اساس اطلاع رسانی هایی که انجام شد در مجموع 281 اثر مرتبط با موضوع دریافت کردیم که داوری اولیه انجام شد و 170 اثر فاقد استانداردهای کیفی اثر شناخته شد و با اهداف جشنواره مرتبط نبود که 111 اثر به داوری تخصص راه پیدا کردند.

موسوی بیان کرد: آثار در شش محور دریافت شد که اخلاق و مهارت اسلامی، حقوق جزا، علوم اجتماعی، علوم ارتباطات و رسانه، علوم قران و حدیث و فقه و حقوق اسلامی به عنوان محورهای اصلی بودند.

محمد ترکاشوند دبیر چهارمین همایش ملی پیشگیری از اختلال استفاده از موارد مخدر نیز در این نشست گفت: از لحاظ پژوهشی توجه به گروه های هدف اصلی و حضور میدانی و صحبت با منتخبین مدارس از ویژگی های این همایش علمی بوده است.

عباس تیموری دبیر اجرایی همایش ملی پیشگیری از اختلال استفاده از موارد مخدر گفت: ما در دانشگاه در بحث پیشگیری چهار رویکرد اساسی در نظر گرفتیم که پرورش عاطفی، افزایش توانمندی اجتماعی، جایگزین و آگاهی بخشی به عنوان این رویکردها بوده است و برای هر کدام از آنها برنامه هایی تدوین کرده ایم.

وی افزود: این همایش در بحث آگاهی بخشی قرار می گیرد که با توجه به آمارها و افزایش الگو های جدید برای تولید دانش داخلی و برنامه ریزی سیاست گذاری لازم بود تا همایشی با این عنوان برگزار کنیم.

تیموری گفت: چهارمین دوره این همایش به میزبانی دانشگاه یزد برگزار می شود که مقرر شد این همایش با محورهای جدید برگزار شود که استفاده از اختلال مصرف از جمله این موارد است.

وی بیان کرد: محورهای این همایش در دو بهش عمومی و ویژه است که عمومی چهار بخش و ویژه هفت قسمت برنامه ریزی شد.

تیموری گفت: در محورهای ویژه اگرچه آثار کمتر ارسال شده است اما سعی شده از رشته های مختلف در بحث پیشگیری استفاده شود که بهره گیری از واقعیت مجازی، بازی های برخط برای پیشگیری، استخراج مدل منطقی و ریاضی برای پیگشیری، الگوی مدیریت شهری، نقش رسانه ملی در پیشگیری، تفاوت الگوی مصرف مواد مخدر و نقش تاندومی کرونا در پیشگیری از مصرف مواد مخدر از جمله این رویکردها بوده است.

وی بیان کرد: 52 مقاله به جشنواره ارسال شد که 13 مورد محور تخصصی و مابقی عمومی بود است که از 30 استان کشور مقاله دریافت شد که تهران بیشترین مقالات را داشت.

تیموری بیان کرد: از تعداد مقالات دریافتی در مجموع 36 مقاله پذیرفته شد که کتابچه همایش چاپ می شود که هشت مقاله نیز به عنوان مقالات برتر ارائه می شوند.

کد خبر 1180144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha