اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در اولویت دستگاه های فارس قرار بگیرد

حسینی گفت: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر موجب خنثی کردن عوامل موثر در جرم می شود و باید توسط تمام دستگاه ها به ویژه دستگاه های عضو کمیته حقوقی و قضایی استان فارس دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید موسی حسینی»، امروز (یکشنبه 8 خرداد) با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ مشارکت در مبارزه با مواد مخدر در دیدار با رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: باید این فرهنگ را همراه با اجرای دقیق قوانین در جامعه گسترش دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ادامه داد: اعتیاد بخش قابل توجهی از منابع انسانی، سرمایههای اجتماعی و اقتصادی جامعه را از هدر می دهد.

وی اضافه کرد: جرائمی مانند طلاق، خودکشی، سرقت، فروپاشی خانواده ها، ضرر و زیان مالی به جامعه و ... از تاثیرات منفی اعتیاد است.

حسینی تاکید کرد: عدم مبارزه و مقابله جدی با مواد مخدر، آسیب های جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند و  باید اجرای دقیق قوانین در این زمینه را در اولویت قرار دهیم.

وی ادامه داد: پیشگیری از اعتیاد به تنهایی در جامعه کافی نیست بلکه در کنار آن باید به گسترش فرهنگ مشارکت در مبارزه با مواد مخدر نیز توجه کنیم.

حسینی اضافه کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر موجب خنثی کردن عوامل موثر در جرم می شود و باید توسط تمام دستگاه ها به ویژه دستگاه های عضو کمیته حقوقی و قضایی استان دنبال شود.

وی برخورد با پدیده شوم مواد مخدر را از اقدامات مثبت دستگاه قضایی دانست و گفت: برخورد با قاچاقچیان حرفه‌ ای مواد مخدر و صدور آرا و اجرای احکام مختلف نشانه عزم جدی دستگاه قضایی برای برخورد با مواد مخدر است.

حسینی با تشکر از دستگاه قضایی استان برای سامان دهی معتادان متجاهر عنوان کرد: تقویت برخورد قانونی و قضایی نیاز و ضرورت جامعه برای جهت کاهش معضلات ناشی از مواد مخدر است.

کد خبر 1180195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha