شهرداری شیراز جلوی ساخت و سازهای غیر مجازی مانند شهرک «برف فروشان» را بگیرد

خواست‌ خدایی گفت: مشابه این ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در شیراز وجود دارد و ساختمان های لوکس شهرک «برف فروشان» در بلوار «حسینی الهاشمی» که در خط گسل زلزله قرار دارند نمونه آنهاست و امروز شهرداری باید با جدیت جلوی این‌ تخلفات را بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «افسانه خواست خدایی»، امروز (یکشنبه 8 خرداد) با تسلیت حادثه ریزش ساختمان «متروپل» در آبادان گفت: این حادثه نماد بی تدبیری و بی‌کفایتی برخی مسئولان شهری است و باید در خصوص هتل «آسمان» شیراز که حدود 20 سال از زمان مجوز اولیه آن می‌ گذرد هوشیار باشیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: پایه و بنیاد این هتل بر اساس تخلف و چالش بوده و سرمایه ‌گذار آن معتقد است که با امضای تمامی مسئولان وقت، مجوزهای لازم با این ارتفاع و شرایط را اخذ کرده است.

وی اضافه کرد: در نهایت، مجوزهای شهرداری هتل «آسمان» را بر پا کرد و حادثه متروپل، زنگ خطری برای مدیران شهری در مورد عدم رعایت استانداردها در ساخت‌ و ساز است.

خواست خدایی تاکید کرد: هتل آسمان پس‌ از آتش ‌سوزی هر لحظه در معرض فرو ریختن است و این هتل به دلیل مخدوش کردن جلوه‌ های بصری غرب ارگ کریم‌ خان زند، جایگاهی میان گردشگران نخواهد داشت.

وی ادامه داد: آنهایی که بر خلاف ضوابط و چارچوب اقدام به صدور مجوز برای این هتل کرده و حفظ حریم آثار تاریخی را زیر پا گذاشته اند، و مسئولانی که چشم خود را در مقابل عدم مقاوم ‌سازی، افزایش ارتفاع غیرمجاز، آسیب‌ پذیری و در معرض آتش‌ سوزی قرار گرفتن این هتل بسته اند، باید پاسخ‌ گوی مردم باشند.

خواست خدایی اضافه کرد: مشابه این ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در شیراز وجود دارد و ساختمان های لوکس شهرک «برف فروشان» در بلوار «حسینی الهاشمی» که در خط گسل زلزله قرار دارند نمونه آنهاست و امروز شهرداری باید با جدیت جلوی این‌ تخلفات را بگیرد.

وی با اشاره به اقدامات لازم شهردار شیراز در خصوص فرهنگسرای «حکمت» و «شهروند» گفت: این فرهنگسراها از سه فرهنگسرای بزرگ مقیاس شهر هستند علیرغم تذکرات شورای اسلامی شهر شیراز  مبنی بر جلوگیری از تبدیل و تغییر کاربری این فرهنگسراها به ساختمان اداری مناطق شهرداری در هفته گذشته دستوراتی از طرف شهردار شیراز برای تبدیل فضایی فرهنگسرا به شهرداری منطقه ۱۰ داده شد.

خواست خدایی ادامه داد: هر گونه استفاده از فرهنگسراها به عنوان محل استقرار پرسنل اداری زیرمجموعه شهرداری ممنوع است و فرهنگسراها صرفا برای انجام فعالیت های فرهنگی باید کاربری داشته باشند.

وی فرهنگ را به مثابه روح نظام اجتماعی دانست و گفت: فرهنگسراها ظرفیت فرهنگ سازی در محله ها هستند و فرهنگسرای «شهروند» در منطقه هفت شهرداری شیراز تنها فرهنگسرای بزرگ مقیاس در این منطقه کم برخوردار است و نباید مردم این منطقه از تنها زیرساخت فرهنگی خود محروم شوند.

خواست خدایی تاکید کرد: فرهنگسرای «حکمت» در منطقه در نوع خود بی نظیر است و تنها دلخوشی فرهنگی مردم شهرک «گلستان» به شمار می رود.

کد خبر 1180339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha