پیش بینی ۵۰ عنوان برنامه با شعار «خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» در دهه کرامت

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) گفت: بیش از ۵۰عنوان برنامه با شعار «خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» در دهه کرامت در قم پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هادی محمودنژاد در نشست خبری در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) با اشاره به برنامه های دهه کرامت اظهار داشت: برنامه های این ایام از روز سه‌شنبه هفته جاری هم‌زمان با شب میلاد کریمه اهل‌بیت(ع) آغاز می شود و بیش از 50عنوان برنامه با شعار «خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» در دهه کرامت در قم پیش‌بینی شده است.

 

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س):بیان کرد: برگزاری مراسم تعویض پرچم و مداحی در صحن امام رضا(ع) آغازگر برنامه های دهه کرامت است، همچنین جاروکشی در صحن امام رضا(ع) و سپس خطبه‌خوانی در ساعت 8 صبح روز میلاد با حضور تولیت آستان کریمه اهل‌بیت(س)، مهمانان و مدیران استانی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به ضرورت تکریم بانوان و دختران در این ایام عنوان کرد: برگزاری همایش «دختران آفتاب» ویژه دختران نوجوان و جوان با مشارکت آموزش‌وپرورش و معاونت زنان ریاست جمهوری در 11 خردادماه ساعت 17 با حضور تولیت حرم حضرت معصومه(س) و نماینده ریاست جمهوری در حوزه بانوان از دیگر برنامه هاست.

 

محمودنژاد خاطرنشان کرد: اعزام سفیران کریمه به برخی استان‌های کشور طبق روال هر ساله است و در طول دهه کرامت، خادمان آستانه مقدس در برخی استان‌ها، در دست داشتن پرچم حرم در بیمارستان‌ها و فضاهای خدماتی حاضر می‌شوند.

 

وی در مورد برخی از اقدامات عمرانی در حرم گفت: وظیفه اصلی آستان حضرت معصومه(س) نگهداری حرم به‌عنوان میراث و ارائه خدمت به حرم است و از ابتدای انقلاب اسلامی کل زیربنای حرم با تمام توسعه‌ها 14هزار مترمربع بوده و امروز 107 هزار مترمربع در حوزه خدماتی و رفاهی رسیده است.

 

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س):عنوان کرد: در این ایام از 2 درب هنری در ایوان آینه به عنوان اثری نفیس و همچنین سقاخانه ای با 14 آبخوری در ضلع جنوبی حرم و فاز دوم طرح کاشی‌کاری در صحن امام هادی(ع) رونمایی می شود.

 

وی افزود: به دلیل عدم تامین منابع مالی، پروژه ضلع شرقی حرم مطهر از جمله کتابخانه و شبستان حضرت زهرا(س) هنوز ناتمام است در حالی که کمتر از 20 درصد باقی مانده و شامل تاسیسات است و به 120 میلیارد تومان اعتبار و منابع نیاز دارد.

 

محمودنژاد بیان کرد: با توجه به میراثی بودن قسمت هایی از حرم موضوع مرمت با حفظ آثار و رعایت دستورالعمل‌های اجرایی انجام می شود و کاشی هایی که قابل مرمت و یا نگهداری در فضای حرم نباشد به موزه منتقل می شود.

 

وی تصریح کرد: در حرم مطهر بالغ بر 28 خدمت ارائه می شود که 11 هزار خادم مشغول به خدمت هستند که 7 هزار نفر از آنها افتخاری هستند و بعد از شیوع کرونا تعداد خادمان به 6 هزار نفر کاهش یافت.

 

در ادامه نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی رئیس ستاد آیین‌های فاطمی حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: در دهه کرامت برنامه های سخنرانی و مداحی و برگزاری جشنواره کیک مادر و دختری، هر خادم یک محله، بوته گل تقدیم به تو و برنامه‌های کودکانه برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین محفل شعر فاطمی، نمایشگاه حریم حرم، اجرای گروه سرود و نمایش ویژه‌برنامه‌هایی در صداوسیما با موضوع حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی عنوان کرد: پویش فدای دخترم و جشنواره فاطمی از جمله این برنامه هاست؛ در این ایام هر چه به روز دختر بیشتر بپردازیم و به هویت دختر ایرانی و مسلمان اهمیت دهیم، جایگاه بانوان در جامعه ارتقا خواهد یافت.

 

وی خاطرنشان کرد:شبستان حضرت زهرا(س) به‌عنوان شبستان بین‌المللی در نظر گرفته شده و بسیاری از آیین‌های بین‌المللی به زبان‌های مختلف برای زبان‌های غیرایرانی در این مکان اجرایی می‌شود و عمده مطالب نیز در زمینه اسلام، تشیع، حضرت معصومه(س)، انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) است.

 

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: زیارت اختصاصی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) به نیابت از قاسم سلیمانی ویژه دختران کم‌توان و ناتوان جسمی با هماهنگی بهزیستی در روز میلاد حضرت معصومه(س) انجام می شود.

 

معاون فرهنگی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه داد: اجرای برنامه‌های مداحی و سخنرانی با حضور مداحان و سخنرانان به مناسبت این دهه انجام می شود و در مراسم شب میلاد حجت الاسلام پناهیان با موضوع جهاد تبیین سخنرانی می کند و مداحی حاج محمود کریی در شبستان امام خمینی(ره) نیز برگزار می شود.

 

وی در مورد تولید فیلم حضرت معصومه(س) گفت:این فیلم توسط سیمافیلم در حال تولید است که اخیرا  نگارش آن به اتمام رسیده و توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی در حال رفع اشکال است و ما در زمینه تولید نیز نظارت داریم.

 

در ادامه نیز مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات حرم حضرت معصومه (س) تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رهبری در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مختلف برای جهاد تبیین، حرم مطهر برنامه‌هایی در این راستا تنظیم نموده است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی قاسمی اظهار داشت: توجه به بعد تمدن‌سازی مکتب اهل‌بیت(ع) و هم‌زمانی دهه کرامت با ایام‌الله نیمه خرداد و رحلت امام خمینی(ره) برنامه هایی در این زمینه برگزار می شود.

کد خبر 1180355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha