تاکنون ۴۰ درصد در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کرده‌اند

صباغیان نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور گفت: تاکنون ۴۰ درصد در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کرده‌اند.

محمد رضا صباغیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با اشاره به ثبت نام مستأجران در سامانه املاک و اسکان، گفت: قانونی در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و هدف آن اخذ مالیات از خانه‌های خالی است.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی به هدف از اخذ مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از این کار کاهش اجاره‌بها بوده و با توجه به اینکه خانه‌های خالی بسیاری وجود دارد و اجاره داده نمی‌شود، دولت و مجلس به این نتیجه رسیدند که باید از خانه‌های خالی مالیاتی دریافت شود تا در کنار واگذاری به مردم شاهد کاهش قیمت اجاره‌ها باشیم.

وی در خصوص اینکه آیا مشوق‌هایی برای افراد ثبت نام کننده در این طرح در نظر گرفته شده است یا خیر، افزود: مشوق‌های این طرح، عدم دریافت هزینه توسط مشاورین املاک و همچنین کسانی که دو خانه در دو نقطه از شهرستان یا استان داشته باشند هم شامل پرداخت مالیات نمی‌شوند.

صباغیان عنوان کرد: مالکین و مستاجرین باید در این سامانه ثبت نام کرده و وضعیت خود را مشخص و کد شناسایی و کد رهگیری را دریافت کنند تا اینکه آمار در سامانه ثبت شود.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکنون آمار 40 درصدی از ثبت در این سامانه به ثبت رسیده که توقع می‌رود مردم نسبت به این کار اهتمام ورزند.

کد خبر 1180389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha