فروش بیش از ۱۸ میلیون قرص نان در طرح هوشمندسازی یارانه نان/آمادگی برای اجرای فاز دوم

جلال با اشاره به آمادگی برای اجرای فاز دوم آزمایشی طرح هوشمندسازی یارانه نان گفت: در مدت اجرای طرح، فروش بیش از ۱۸ میلیون قرص نان در سامانه ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمد جلال، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی شب گذشته (یکشنبه ۸ خرداد) در برنامه «میز اقتصاد» با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز آزمایشی طرح هوشمندسازی یارانه نان گفت: این طرح در دو فاز آزمایشی از حدود سه هفته پیش با مدیریت مدیران استانی در استان زنجان آغاز شد. نصب کارتخوان‌های هوشمند برای یکپارچه‌سازی و ثبت تراکنش‌های فروش نان، هدف اولیه فاز نخست آزمایشی طرح هوشمندسازی یارانه نان بود که اکنون بیش از ۸۰ درصد نانوایی‌های استان زنجان به کارتخوان‌های هوشمند تجهیز شده‌اند.

 

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه به صورت لحظه‌ای در حال رصد تراکنش‌ها، حجم مصرف آرد و حجم تولید نان هستیم، گفت: از آغاز اجرای طرح با مشکلی جدی در خرید نان روبرو نشدیم.

 

جلال با اشاره به آمادگی برای اجرای فاز دوم آزمایشی طرح هوشمندسازی یارانه نان گفت: در مدت اجرای طرح، فروش بیش از ۱۸ میلیون قرص نان در سامانه ثبت شده است. ساعت شروع کار نانوایی‌ها به عبارتی ساعت شروع تراکنش‌ها، ساعت پایان تراکنش‌ها، فاصله تراکنش‌ها، مبلغ تراکنش‌ها که باید با خرید مردم تناسب داشته باشد، تنوع کارت‌های بانکی و حجم خرید نان توسط مردم به صورت لحظه‌ای در حال پایش است تا در صورت مشاهده رفتار غیرمتعارف در ساز و کار اختصاص یارانه به آرد نانوایان مدیریت هوشمندی به صورت مکانیزه اعمال می‌شود.
 

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سالانه در کشور ۱۰ میلیون تن گندم مصرف می‌شود که ۳۰ درصد خارج از شبکه توزیع می‌شده است، گفت: برآورد تبدیل گندم به آرد در کشور حدود هشت و نیم میلیون تن است. پیش‌بینی می‌شود حدود پنج و نیم تا ۶ میلیون تن آرد، مصرف نان مردم را تأمین کند و با اجرای این طرح حدود یک و نیم میلیارد یورو صرفه‌جویی حاصل می‌شود. منابع سازمان هدفمندی نزد بانک مرکزی است و پایان هر شب توسط بانک عامل این مبالغ به حساب نانوایان بازپرداخت می‌شود.

کد خبر 1180428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha