ارائه خدمات سلامت محور در پارک های بدون دخانیات منطقه۱۴

همزمان با هفته ملی بدون دخانیات برنامه های متعددی با شعار « اراده ها روشن، سیگارها خاموش » در منطقه ۱۴ اجرایی شده است.

به گزارش  خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه در این باره گفت: این برنامه ها به منظور ارتقای آگاهی های عمومی شهروندان درخصوص شناخت مضرات استعمال دخانیات، در محلات ۲۱ گانه منطقه برگزار شده است.


محمد حسین شیخ سفلی در تشریح این برنامه ها گفت: برگزاري وبينارهاي آموزشي و تخصصي با موضوعات مرتبط با روز شمار هفته ملي بدون دخانيات، برپایی کلاس آموزش مجازی تخصصی با موضوعات سلامت محور و پیشگیری از دخانیات، اطلاع رساني و بارگذاري كليپ هاي آموزشي، اكران طرح هاي گرافيكي، توليدات محتوايي، پيام هاي آموزشي، روز شمار هفته در ساب پرتال محلات وسايرشبكه هاي اجتماعي از جمله این برنامه هاست.


وی در ادامه به اجرای برنامه های هفته دخانیات به میزبانی بوستان های بدون دخانیات منطقه و برگزاري راهپيمايي نمادين با حضور نوجوانان، جوانان و خانواده ها اشاره کرد و گفت: در کنار این برنامه اجرای جشنواره مجازی هفته بدون دخانیات در زمینه نقاشی، داستان کوتاه و گویندگی، اجرای پرفورمنس آموزشی  نیز در محلات  اجرایی می شود.


تقدير از برگزيدگان ترك سيگار و افراد شاخص و باسابقه اين حوزه  همچنین تجلیل از حامیان برنامه های پیشگیری وکنترل مصرف دخانیات و استقرار غرفه های مشاوره راهنمایی از دیگر برنامه هایی است که شیخ سفلی از آن نام برد.
وی یادداور شد: برپایی میز خدمت سلامت از دیگر برنامه های شاخصی است که با  استفاده از ظرفيت كانون ها و مشاركت سازمان هاي دولتي  انجام می شود تا شهروندان  از ارائه مشاوره هاي رايگان (پيشگيري ، راهنمايي و ارجاع) ، تست هاي تنفسي(اسپيرومتري) ، مشاوره و معاینه تخصصی سلامت بهره مند شوند.
 

کد خبر 1180506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha