همایش ملی سیره علوی در لرستان برگزار می شود

حجت الاسلام شاهرخی از برگزاری همایش ملی سیره علوی در لرستان خبرداد و گفت: این همایش فرصتی برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ علوی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین « احمد رضا شاهرخی» امروز(9 خرداد) در همایش ملی سیره علوی، اظهار داشت: سیره و فرهنگ علوی سعادت و دنیا و آخرت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: امام علی(ع)پس از پیامبر اکرم(ص) پرچم اسلام و ارزشهای ایمان را به دست گرفت، ثبات شخصیت استحکام، یک رویی در گفتار و رفتار، سرچشمه حکمت بودن، ساده‌زیستی و دوری از اشرافی گری، مبارزه با فقر و تبعیض وعدالت محوری راه و روش زندگی امام علی علیه السلام بود که لازمه اسوه گرفتن از آن حضرت نیازی امروزه ماست.

 

حجت الاسلام شاهرخی با تایید بر این موضوع که پیاده کردن و ترویج سیره علوی در جامعه ضروری است، اظهار داشت: وظیفه ما کسب بینش و معرفت و تاثیر امیرالمومنین(ع) در مدارا کردن با مردم و در عین حال مقاومت در برابر مکر و حیله دشمنان است.

 

وی ادامه داد: لحظه سرور و خوشحالی امیرالمومنین زمانی بود که گرهی را از مشکلات مردم حل می کرد و لبخند رضایت را بر چهره مردم میدید و ما نیز به نوبه خود باید این رویه را ادامه دهیم که اولویت کنونی مسائل اقتصادی می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: نظام آموزشی ما از مهدکودک تا سطوح عالیه تحصیلی باید آداب اسلامی و محبت و اخلاق اجتماعی ائمه اطهار را در دانش آموزان نهادینه کند؛ ما باید چگونه فعالیت کنیم که آثار سیره علوی را در میان رفتار دانش آموزان به این مشاهده کنیم و در این راستا همکاری و استفاده از ظرفیت بسیج آموزش و پرورش و همه سازمان ها و نهادها ضروری است.

 

 

 

کد خبر 1180585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha