ضرورت تعریض کانال های آبرسان مجتمع میگو/ واگذاری مزارع به بومیان اجرایی می‌شود

ایری با اشاره به ضرورت تعریض کانال های آبرسان به مجتمع میگوی گمیشان، گفت: کانال فعلی جوابگو فاز دوم توسعه این مجتمع نیست.

«عبدالجلال ایری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اجرای عملیات تعریض و رسوب برداری کانال های آبرسان فاز نخست مجتمع میگو توسط شرکت شهرکهای کشاورزی کشور از سال گذشته آغاز شده است.

 

نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان افزود: محدودیت های اداری این شرکت در جذب اعتبارات تخصیصی موجب توقف و کندی عملیات تعریض کانال های آبرسان مرزی مجتمع گمیشان شده است. 

 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح پرورش میگو در گمیشان توسعه اشتغال و کارآفرینی برای بومیان منطقه بوده است که به دلیل عدم اختصاص مزارع و استخرهای پرورشی به اهالی منطقه این موضوع تاکنون ابتر مانده است.

 

ایری اظهار داشت: بر اساس برنامه مقرر بود تا ۲۰ درصد از مساحت فاز نخست اجرای طرح پرورش میگو به اهالی شهرستان گمیشان و ترکمن اختصاص یابد که این موضوع تاکنون اجرایی نشده است.

 

وی ادامه داد: میزان لارو بارگذاری شده در استخرهای پرورش میگو گمیشان بیانگر آن است که تولید امسال سه تا چهار برابر سال گذشته خواهد بود و رکورد تولید میگو در سال‌های اخیر شکسته می شود.

 

 

کد خبر 1180618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha