دیدار سرپرست بسیج رسانه کرمانشاه ازدبیرخانه کانون مساجد استان

رئیس بسیج رسانه کرمانشاه از دبیرخانه کانون مساجد در استان بازدید و با مدیرستاد و کارکنان این مجموعه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،امروزدوشنبه  ۹ خرداد  پیش از ظهر محمد هادی صحرایی به دیدار مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان رفتند و ضمن بازدید از قسمت های مختلف دبیرخانه و خبرگزاری شبستان به گفتگو پرداختند.

 

 

حجت الاسلام افشین کلات پور،در ابتدا با اشاره به عملکرد کانون مساجد استان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۷۱ تأسیس و از سال ۷۲ رسماً عضوگیری خود را شروع کرد و در حال حاضر در استان کرمانشاه ۵۷۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد با ۳۱ هزار نفر عضو فعال وجود دارد که ۶۱ درصد کانون‌های فرهنگی و هنری در روستا‌ها و ۳۹ درصد در شهر‌ها فعالیت دارند .

 

 

وی با اشاره به برگزاری رویداد ملی فهما در سال ۱۴۰۰، گفت: این رویداد در قالب ۱۲ رواق و سه شبستان در سطح کل کشور و در بین کانون های مساجد برگزار شد که در سال ۱۴۰۰ شهر کرمانشاه توانست با ۱۹۸ کانون فرهنگی و هنری مساجد در بین مراکز استان‌هایی که ۱۵۰ تا ۲۰۰ کانون دارند رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: شهر کرمانشاه و سه شهرستان دالاهو و ثلاث باباجانی و گیلانغرب در بین مراکز استان‌ها از نظر فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد حائز رتبه برتر و شایسته تقدیر شدند که در مجموع در بحث کشوری ۳ میلیون و ۵۰۷ هزار امتیاز رتبه چهارم کشور در رقابت عمومی کسب کرده ایم

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان ، اظهار کرد: در بحث مسابقات قرآنی مدهامتان که پانزدهمین دوره آن برگزار شد و استان کرمانشاه با جهش ۲ برابری تعداد شرکت کنندگان ۶۸۵ نفر شرکت کننده داشت که منتخبین این مسابقات قرآنی برای مراحل کشوری انتخاب و معرفی شدند.

 

 

وی گفت:اعضای کانون های استان که اغلب جوان هستند در ماه شعبان و مناسبت‌ها و اعیاد شعبانیه، مختلفی دینی و مذهبی برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند همچون خواندن ۳۱۳ مرتبه دعای شعبانیه در ۳۱۳ مسجد و طنین انداز شدن ندای «یا مهدی ادرکنی» در شامگاه نیمه شعبان در ۳۱۳ مسجد استان کرمانشاه ، برگزاری دعای کمیل و ندبه ، برپایی ایستگاه های صلواتی،ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، برپایی خیمه های عزا در ماه محرم و صفر و دهها برنامه دیگر را اجرا کردند.

 

 

مدیر هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه  افزود:با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در راستای مواسات و همدلی تا کنون۱۵ مرحله گوشت قربانی با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا بین نیازمندان سطح کانون ها توزیع شده است.

 

 

 

حجت الاسلام کلات پور خاطر نشان کرد: دوستان بسیج رسانه ، رسانه را بسیج کنند تا در فرهنگ شهر اثر گذار باشند و  کانون ها زیر ساخت  ها و زمینه را فراهم کردند بطوری که  ما در تمام نقاط استان دفتر داریم حتی  نقاط صفر مرزی  و جایی که چراغ های کشور همسایه دیده می‌شود.

 

در ادامه این نشست محمد هادی صحرایی گفت: همه چیز باید در مسجد بجوشد  زیرا فیلم و سرود و تئاتر ظرفیت های بزرگی هستند که می توان در مسجد و با حضور جوانان شکوفاتر شود.

 

 

رئیس  بسیج رسانه استان کرمانشاه افزود: جشنواره رسانه ای ابوذر ظرفیت خیلی خوبی است که استعداد ها را در روستا ها و شهرها بشناسیم و تمامی افراد تئاتری و فعال سرود می‌توانند ورود کنند .

 

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرموند:کانون های مساجد را فراموش نکنید  ،خاطر نشان کرد: ما نیز حسب المر مقام معظم رهبری در کنار کانون های مساجد هستیم و  برای پیشبرد اهداف برنامه های فرهنگی به برقراری ارتباط با کانون های فرهنگی هنری مساجد معتقد هستیم و از همکاری با آنها استقبال می کنیم.

 

 

صحرایی تصریح کرد: باعث افتخار است که خیلی از کانون ها جذب تراز های کشوری شدند ، و الان می‌طلبد آستین را بالا بزنیم چون کانون ها روبه رشد هستند و هنرمندان را در مسجد و کانون ها تربیت کنیم و هنر تخصص و متعهد را در مسجد ببریم تا سربازان و افسران جنگ نرم شوند .

 

کد خبر 1180621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha