لزوم ایجاد فرصت حضور قدرتمند صنایع ‌دستی فارس در آستانه جام جهانی قطر

محسن نژاد گفت: جام جهانی قطر فرصت بی ‌نظیری برای معرفی و ارائه صنایع ‌دستی فارس است و با برنامه‌ ریزی و اقدام عملی در فرصت باقی ‌مانده تا این جام جهانی باید فرصت حضور قدرتمند صنایع ‌دستی استان در این رویداد بین‌ المللی را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید موید محسن نژاد»، امروز (دوشنبه 9 خرداد) در نشست با اعضای هیئت‌ مدیره اتحادیه صنایع ‌دستی استان فارس گفت: بازاریابی برای صنایع‌ دستی، ایجاد تولید مناسب و به حرکت درآمدن چرخه اقتصادی را در پی دارد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس افزود: صنایع‌ دستی باید وارد زندگی مردم شده و کاربردی شود زیرا زمینه احیای آن به این صورت فراهم می شود.

وی اضافه کرد: بازارچه ‌های دائمی صنایع‌ دستی در سراسر استان فارس باید راه ‌اندازی شود زیرا زمینه اشتغال بیشتر در حوزه صنایع دستی را رقم خواهد زد.

محسن نژاد با اشاره به جام جهانی قطر نیز گفت: جام جهانی قطر فرصت بی ‌نظیری برای معرفی و ارائه صنایع ‌دستی فارس است و با برنامه‌ ریزی و اقدام عملی در فرصت باقی ‌مانده تا این جام جهانی باید فرصت حضور قدرتمند صنایع ‌دستی استان در این رویداد بین‌ المللی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به منبت آباده که به ثبت جهانی رسیده، عنوان کرد: دست بافته‌ های داری عشایری در فیروزآباد نیز به ثبت ملی رسیده و شیراز نیز  دومین شهر جهانی صنایع ‌دستی است و فارس در مجموع از مقاصد برتر گردشگری کشور به شمار می رود که آثار فرهنگی و تاریخی، صنایع ‌دستی و هنر‌های سنتی این استان می تواند به بهترین شکل در جام جهانی قطر معرفی شوند.

کد خبر 1180635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha