جشنواره نقد برتر در راستای سند تحول قوه قضائیه برگزار می شود

قویدل با بیان اینکه این جشنواره در راستای سند تحول قوه قضائیه برگزار می شود؛ افزود: مخاطبین جشنواره فعالان رسانه ای و اجتماعی، مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه های علمیه و نهادهای مردمی مجوزدار‌ هستند و عموم نمی توانند در این جشنواره شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدمهدی قویدل، دوشنبه(۹ خرداد) در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه پیرامون جشنواره نقد برتر به دستگاه قضا گفت: نقد؛ مخالف تخریب است و اساساً نقد مخرب وجود ندارد زیرا کسی که نقد می کند باید نقد و موضوع آن را بشناسد و در بحث نقد باید اهداف خیرخواهانه و اصلاح گرایانه با ارائه پیشنهاد و راهکار باشد.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه این جشنواره در راستای سند تحول قوه قضائیه برگزار می شود؛ افزود: مخاطبین جشنواره فعالان رسانه ای و اجتماعی، مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه های علمیه و نهادهای مردمی مجوزدار‌ هستند و عموم نمی توانند در این جشنواره شرکت کنند.

 

وی ادامه داد:  محورهای جشنواره در۱۰ محور اصلی و ۵۵ محور فرعی و در راستای وظایف دستگاه قضا در سرفصل های رسیدگی به دعاوی و اختلافات، تعقیب و کشف جرم، نظارت بر اجرای قوانین و پیشگیری از وقوع جرم است.

 

قویدل قالب های نقد را مقاله، کتاب، مصاحبه، فیلم، کلیپ، یادداشت و یا هر اثر تولیدی دیگری دانست و با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره تا ۱۵ خرداد ماه است؛ اظهار کرد: احتمال تمدید این مهلت وجود دارد.

 

وی در پایان گزارشی از مهمترین اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در زمینه ایجاد قرارگاه پیشگیری از سرقت، نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم، عملکرد مصلحین و حکمین قرآنی که از مجموع پنج هزار و ۳۰۰ پرونده، سه هزار و ۸۰ مورد آن را منجر به صلح کردند؛ حضور کارشناسان قضایی در ۲۴۰ مسجد در ماه مبارک رمضان و... ارائه داد.


کد خبر 1180640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha