اعلام برنامه‌های دهه کرامت/ حضور ۱۲ خادم حرم رضوی در خوزستان

حجت‌الاسلام اریکه حضور ۱۲ خادم حرم رضوی به مناسبت دهه کرامت در خوزستان خبر داد و گفت: این خادمان به چهار کاروان تقسیم می‌شوند و از روز ۱۱ خرداد به مدت ۱۰ روز برنامه‌هایی با حضور آنها در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام دانیال اریکه» امروز (دوشنبه 9 خرداد) در نشست خبری شورای اطلاع‌رسانی با موضوع گرامیداشت دهه کرامت و برنامه‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی، با تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: دهه کرامت دهه یادآوری مهربانی‌های امام رئوف امام رضا (ع) است که هر ساله از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا سالروز ولادت امام رضا (ع) به مدت 10 روز برگزار می‌شود.

 

دبیر ستاد دهه کرامت و برنامه‌های مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید در استان خوزستان افزود: امسال در خوزستان برای پانزدهمین سال متوالی کاروانی از خدام رضوی از ابتدای دهه کرامت وارد خوزستان می‌شوند و برنامه‌هایی در این ایام در سراسر استان با حضور این عزیزان اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه کاروان خدام رضوی (سه‌شنبه 10 خرداد) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز با استقبال خانواده شهدا و اقوام و اقشار مختلف وارد استان می‌شود و تا (دوشنبه 23 خرداد) در استان حضور دارند اضافه کرد: 12 خادم در خوزستان حضور پیدا می‌کنند که به چهار کاروان تقسیم می‌شوند و از روز (چهارشنبه  11 خرداد) برنامه‌هایی با حضور آنها در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام اریکه با اشاره به اینکه طوری برنامه‌ریزی شده که سفیران رضوی در تمام شهرها و مناطق حاشیه، محروم و روستایی حضور داشته باشند عنوان کرد: حضور در بیمارستان‌های استان، عیادت از بیماران، حضور در آسایشگاه‌های سالمندان، مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و کار، حضور در پادگان‌های مرزی، حضور در زندان‌های استان، دیدار با خانواده شهدا و نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان و ... از جمله برنامه‌های کاروان خدام است که هر ساله به صورت روتین برگزاز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه همچنین شب شعرهایی به زبان فارسی و عربی در استان به ویژه شهرهای جنوبی در یادبود امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برنامه‌ریزی شده است ابراز کرد: امسال با توجه به حادثه ساختمان متروپل آبادان و درگذشت تعداد زیادی از هم‌استانی‌های ما در این حادثه، برنامه‌هایی همچون دیدار با خانواده جانباختگان و عیادت از مصدومان این حادثه در آبادان و خرمشهر برنامه‌ریزی شده است.

 

دبیر برگزاری گرامیداشت برنامه‌های دهه کرامت خوزستان با اشاره به همزمانی دهه کرامت امسال با رحلت امام (ره) در روز 14 خرداد و قیام 15 خرداد تصریح کرد: به اقتضای این ایام برنامه‌های اجتماعی همچون اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند استان به نام امام رضا (ع) که توسط تشکل‌هایی از قبل شناسایی شدند و اردوهای پزشکی جهادی با حضور خادمان رضوی برنامه‌ریزی شده است.

 

وی هدف از اجرای برنامه‌های دهه کرامت در سال جاری را ایجاد شادی مؤمنانه عنوان کرد و ادامه داد: امسال با توجه به شرایطی که در کشور و استان حاکم است نیازمند شادی مؤمنانه هستیم که رد سبک زندگی خانواده‌ها گم شده از این رو تلاش داریم با حضور معنوی سفیران مهربانی امام رئوف، شادی مؤمنانه را در سراسر استان شاهد باشیم.

 

حجت‌الاسلام اریکه در خصوص سرود سلام فرمانده نیز اذعان کرد: برای اجرای این برنامه و ثبت‌نام خانواده‌ها سامانه‌ای را ایجاد کردیم و حدود 21 هزار نفر دهه هشتادی و نودی به همراه خانواده‌هایشان در این سامانه ثبت‌نام کردند و بنا شد این برنامه در ورزشگاه 30 هزار نفری فولاد خوزستان برگزار شود.

 

وی بیان کرد: 600 نفر کادر اجرایی برای این برنامه نیاز داشتیم اما با توجه به حادثه ساختمان متروپل و اینکه تعداد زیادی از کادر اجرایی در این حادثه در حال امدادرسانی و کمک‌رسانی در شهرستان آبادان بودند، اولویت کشور و استان نیز تعیین تکلیف جانباختگان و خروج آنها از زیر آوار بود این برنامه به تعویق افتاد و در زمان دیگری با حضور مداح این سرود اجرا می‌شود.

 

دبیر ستاد دهه کرامت در خوزستان با اشاره به برنامه حضور کاروان‌های خدام در شهرهای مختلف تاکید کرد: از 11 خرداد خدام رضوی در سراسر استان و شهرهایی همچون کارون، اهواز، شادگان، کرخه، دزپارت، اندیکا، حمیدیه، خرمشهر، مسجدسلیمان، رامشیر، آبادان، لالی، امیدیه، بندرامام، اندیمشک، دشت‌آزادگان، رامرهزم، هفتکل، دزفول، هویزه، باغملک و به ویژه بخش‌های حاشیه و محروم حضور پیدا می‌کنند.

 

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های ویژه روز دختر همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) یاد آور شد: در این راستا برنامه‌های اجتماعی و اجتماعاتی ویژه این روز در سراسر استان در نظر گرفته شده که به فراخور شرایط استان برگزار می‌شود؛ مراسم اجتماع دختران در اهواز روز (چهارشنبه 11 خرداد) ساعت 17:30 در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) برنامه‌ریزی شده است.

 

کد خبر 1180697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha