عرضه دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است

وفا گفت: در راستای فرآیندهای اجرایی مبارزه با دخانیات که تهدیدی برای سلامت و محیط زیست بوده بر ممنوعیت عرضه به افراد زیر ۱۸ سال و ممنوعیت تبلیغ شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «فرشید وفا» در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در راستای فرآیندهای اجرایی مبارزه با دخانیات که تهدیدی برای سلامت و محیط زیست بوده بر ممنوعیت عرضه به افراد زیر ۱۸ سال و ممنوعیت تبلیغ شده است.

 

رئیس گروه سلامت کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در بازرسی‌های روزانه با فرآیندهایی همچون عرضه قلیان که در مناطق تفرجگاهی بیشتر دیده می‌شود مقابله شده و در ۳۸۷۶ بازدید انجام شده ۲۸۰۰ اخطار صادر شده و ۲۸ هزار ۶۴۷ قلیان جمع‌آوری شده است، ضمن اینکه ۱۸۴۷ واحد عرضه کننده پلمب شده و متخلفان هم به مرجع قضایی معرفی شدند.

 

وی با ذکر این نکته که از مجموع ۴۴ هزار بازدید سال ۱۴۰۰، بیش از ۲ هزار مورد پلمب شد و متخلفان به مرجع قضایی معرفی شدند، تاکید کرد: عرضه قلیان در رستوران‌ها و کافه‌ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده و دریافت شکایت مردم به‌شدت با فرد متخلف برخورد می‌شود؛ همچنین با موارد زیرزمینی هم طبق قانون برخورد می‌کنیم.

 

وفا بیان کرد: در راستای فرهنگ سازی جامعه شهرستان خلیل‌آباد به عنوان شهر بدون دخانیات معرفی شده و در نظر داریم این فرهنگ را در تمامی نقاط استان جاری و ساری نماییم.

کد خبر 1180719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha