در دهه کرامت مروج رفتار و سبک زندگی کریمانه باشیم/ با دختران باید مانند گنجینه رفتار کرد

حجت الاسلام ترابی گفت: در دهه کرامت مروج اخلاق و رفتار و سبک زندگی کریمانه باشیم و دختران جامعه ما هم باید بدانند جایگاه والایی در اسلام دارند و چون مهم هستند باید مانند گنجینه با آنان رفتار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گنبدکاووس، حجت الاسلام «محمود ترابی» در اجتماع دختران بهشتی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختر ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم به جایگاه والای حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره و اظهارکرد: چهار امام معصوم بر عظمت و پاکی این بانوی بزرگوار گواهی دادند و جمله مشترکی هم دارند مبنی براینکه هرکسی با معرفت حضرت فاطمه‌ معصومه (س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود. این بدان معناست که این افراد به هر صورتی عاقبت بخیر شده و از لغزش ها مصون خواهند بود.

 

امام‌ جمعه گنبدکاووس گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) کمتر از سه هفته در قم سکونت داشتند که مکان حضور ایشان به نام "ستیه" است. در زبان محاوره عراق و سوریه ستیه به معنای مادرِ بزرگ یا خانومی بزرگتر یک قوم است. از سوی دیگر شهر قم در کنار همه عظمت هایش، به آشیانه و خانه اهل بیت (ع) هم مشهور است. فرمایشی از امام‌ معصوم وجود دارد با این مضمون که خدا و اولیائش حرمی دارند و حرم همه اولیای الهی قم است. ضمن اینکه قم شهری است که مقدمه ساز انقلاب جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) است.

 

وی با گرامیداشت دهه کرامت افزود: کرامت به معنای احترام محبت آمیز توام با معنویت است و باید با تاسی از خاندان حضرت موسی بن جعفر (ع)، رفتارمان و تربیت مان کریمانه و مهربانانه باشد. ضمن اینکه در حوزه مدیریت نیز باید از مدیریت آمرانه و سختگیرانه خودداری کرد و کریمانه رفتار و عمل کرد؛ یعنی مردم را باید بزرگ شمرد.

 

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: در دهه کرامت مروج اخلاق و رفتار و سبک زندگی کریمانه باشیم و دختران جامعه ما هم باید بدانند جایگاه والایی در اسلام دارند و چون مهم هستند باید مانند گنجینه با آنان رفتار کرد.

 

 

کد خبر 1180764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha