اسکان ساکنین اطراف ساختمان متروپل آبادان در مکانی امن

عباسپور از اسکان ساکنین اطراف ساختمان متروپل آبادان در مکانی امن خبر داد و گفت: با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند ساکنان اطراف این ساختمان در مکان امن اسکان داده شدند.

«احسان عباسپور» شامگاه (دوشنبه ۹ خرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به خطر تخریب منازل محدوده ساختمان فروریخته متروپل آبادان اظهار کرد: با توجه به اینکه سازه های این ساختمان بسیار ناپایدار است و هر لحظه نیز خطر ریزش وجود داشت مجبور به تخلیه ساختمان های اطراف تا شعاع ۱۵۰ متر شده بودیم که از روز دوم تمامی ساکنان منطقه نسبت به ترک محل اقدام کردند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: با تصمیم گرفته شده دستور تخلیه منازل اطراف این ساختمان صادر شد.

 

وی حفظ سلامتی مردم را هدف اصلی و در اولویت دولت و نظام خواند و تصریح کرد: امیدوارم شهروندان شرایط را درک کنند و ما را در این راه همراهی کنند.

 

عباسپور با بیان اینکه اکنون سازه با تلاش نیروهای فنی شرایط نسبتا پایداری دارد ابراز کرد: در کنار عملیات آواربرداری نسبت به استحکام سازی بنای باقی مانده ساختنان اقدام می شود البته خطر همچنان باقی است و امکان ریزش وجود دارد.

 

وی از جانباختن ۳۲ نفر از شهروندان آبادان در این حادثه تاکنون خبر داد و تاکید کرد: ۳۷ نفر نیز در این حادثه مصدوم شدند که ۳۵ نفر پس از مداوا ترخیص و ۲ نفر دیگر نیز برای اقدامات پزشکی بیشتر با حال عمومی پایدار به مراکز درمانی در اهواز منتقل شدند.

 

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: در روزهای نخست به دلیل ناپایدار بودن سازه امکان استفاده از ماشین آلات سنگین وجود نداشت و این مهم تا حدودی عملیات را کند کرده بود.

 

وی همچنین از ورود ماشین آلات فوق سنگین در راستای افزایش سرعت عملیات آواربرداری ساختمان ریزش کرده متروپل آبادان خبر داد و خاطر نشان کرد: تلاش تیم های امدادی جستجوی دیگر پیکرهای احتمالی زیر آوار است و پس از آن برای تخریب سازه تصمیم‌ گیری می شود.

 

کد خبر 1180782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha