همایش نکوداشت دکتر «فریدون شایسته» در صومعه‌سرا برگزار می‌شود

صفرپور گفت: همایش نکوداشت نویسنده و پژوهشگر برتر استانی و کشوری دکتر «فریدون شایسته» در صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

«نوراله صفرپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: همایش نکوداشت نویسنده و پژوهشگر برتر استانی و کشوری دکتر «فریدون شایسته» در صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: این همایش همراه با رونمایی از 9 جلد آثار تحقیقی از این پژوهشگر از جمله کتاب وزین «ریشه‌یابی نامگذاری‌های آبادی‌های شهرستان صومعه‌سرا» است.

 

وی با بیان اینکه این همایش با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، شاعران، نویسندگان و محققان کشوری همراه است گفت: زمان برگزاری روز چهارشنبه(11خرداد) ساعت 16 عصر در مجتمع فرهنگی هنری فارابی شهرستان است.

 

صفرپور تصریح کرد: دکتر شایسته، متولد روستای چکوور از بخش ضیابر شهرستان صومعه‌سرا است که دکترای تاریخ خود را از دانشگاه اصفهان گرفته و مولف هشت جلد کتاب و نگارش بیش از 200 مقاله تحقیقی و پژوهشی است که 38 مقاله در سایت نورمگز قابل رویت است.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا بیان کرد: 10 طرح پژوهشی برای صدا و سیمای گیلان انجام داده که سه تحقیق آن در جشنواره تولیدات مراکز استانها برتر شناخته شد و دارای سه مقاله علمی پژوهشی که 2 مقاله آن داخلی و یک بین المللی بوده و حوزه تحقیقی ایشان بیشتر در نهضت جنگل- ایران دوره حاکمیت صفویه و نقد متون ادبی است.

 

وی خاطرنشان کرد: کتاب گیلان در دوره صفویه در مجموعه دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان در نوبت چاپ است و همچنین دکتر شایسته می کوشد تا در پایان فصل اول 1401 خورشیدی، ارج نامه استاد عزت اله زرندیان را متنشر سازد.

کد خبر 1180789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha