کانون فاطمه ها محور اجرای طرح هر کلاس درس یک کتابخانه

فرزاد میرشکاری گفت: در راستای اجرای طرح کانون فاطمه ها، هر کلاس درس یک کتابخانه، قرار است ۱۵۰ مدرسه ای که کتابخانه ندارند ظرف مدت ۲ سال صاحب کتابخانه شوند.

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: کانون فرهنگی هنری فاطمه ها توانسته با اعتماد سازی برای انجام فعالیت ها و برنامه های خود حامی جذب کند.

 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان افزود: شرکت گهر زمین یکی از حامیان اصلی این کانون است که در اجرای طرح ها و ایده های فرهنگی این کانون از ما حمایت مالی انجام می دهد.
 
وی با یادآوری این مطلب که عمده فعالیت کانون فرهنگی هنری فاطمه ها در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، بیان کرد: یکی از طرح و ایده های جدید این کانون، توسعه کتابخانه ها با اجرای طرح هر کلاس درس یک کتابخانه در شهرستان منوجان است و برای تحقق این مهم در نظر داریم با هماهنگی های انجام شده از ظرفیت شرکت گهر زمین استفاده کنیم.
 
میرشکاری در تشریح این طرح، عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح، قرار است ۱۵۰ مدرسه ای که کتابخانه ندارند ظرف مدت ۲ سال صاحب کتابخانه شوند.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان ادامه داد: طرح هر کلاس درس یک کتابخانه به این صورت است که در هر کلاس درس با یک قفسه و ۶۰ عنوان کتاب مفید و ارزشمند تجهیز می شود.
 
وی اظهار کرد: انتخاب عناوین و محتوای کتاب ها با نظارت اداره آموزش و پرورش شهرستان است و مسیولین هر کتابخانه بر عهده یکی از دانش آموزان هر کلاس است.
 
میرشکاری اضافه کرد: نقش کانون فرهنگی هنری فاطمه ها در اجرای این طرح، برگزاری دوره های آموزش کتابداری و تسهیل گری برای کتابداران این کتابخانه های کوچک است.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها بیان کرد: این کتابداران علاوه بر امانت کتاب وظیفه ترغیب و تشویق دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی را بر عهده دارند.
 
وی یادآور شد: هزینه هر تامین و تجهیز هر کتابخانه کوچک ۳ میلیون تومان برآورد شده است البته هر سال تعدادی کتاب به این کتابخانه ها افزوده می شود.
 
میرشکاری  با اشاره به حضور این کانون فرهنگی هنری در نمایشگاه کتاب، یادآور شد: از آنجایی که کتابخانه کانون فاطمه ها و روستای دهکهان در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در سال ۱۳۹۷ برگزیده شد بر همین اساس امسال برای چهارمین سال متوالی در نمایشگاه کتاب تهران حضور یافت.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان در این باره افزود:  هر ساله در نمایشگاه کتاب تهران غرفه ای به روستاهای دوستدار کتاب اختصاص داده می شود تا به معرفی فعالیت های فرهنگی و دستاوردهای خود بپردازند.
 
وی ابراز کرد: کانون فرهنگی هنری فاطمه ها در سال های گذشته سعی کرد تا به بهترین وجه ممکن بازدید کنندگان را با فعالیت های فرهنگی این کانون و کتابخانه آشنا کند.
 
میرشکاری ادامه داد: این نمایشگاه ظرفیتی فراهم آورد تا ما از طریق هم افزایی با ناشران مطرح بتوانیم برای کتابخانه فاطمه ها کتاب کمک درسی تهیه کنیم.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در این غرفه معرفی نویسندگان جنوب کرمانی و تالیفات آنها بود که در این راستا بخشی از آثار تالیفی این نویسندگان در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده شد.
 
وی عنوان کرد: معرفی طرح و ایده های کانون فاطمه ها، برگزاری نشست های صمیمی و عکس یادگاری با دوستداران کتاب، ایده نامه ای به اعضای کتابخانه فاطمه ها، معرفی صنایع دستی و بومی روستای دهکهان بخش دیگری از فعالیت های ما در نمایشگاه کتاب تهران بود. 
 
میرشکاری گفت: امسال برای نخستین بار غرفه کانون و کتابخانه فاطمه ها در نمایشگاه کتاب تهران، با حضور شرکت گهر زمین که حامی برنامه های این کانون فرهنگی هنری است، برگزار شد.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان در خاتمه تاکید کرد: هدف ما این بود که نشان دهیم می توان با اعتماد سازی زمینه حمایت حامیان را برای توسعه فعالیت های فرهنگی را فراهم کرد.
کد خبر 1180798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha