باقی مانده ساختمان متروپل پایداری لازم را ندارد

خلیلیان با بیان اینکه باقی مانده ساختمان متروپل پایداری لازم را ندارد، گفت: ما کار را در سه مرحله دنبال کردیم، اوایل کار جستجو به صورت دستی بود برای اینکه بتوانیم سریعا افرادی که زنده هستند را از زیر آوار به بیرون بیاوریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان شب گذشته (دوشنبه ۹ خرداد) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه باقی مانده ساختمان متروپل پایداری لازم را ندارد، گفت: ما کار را در سه مرحله دنبال کردیم، اوایل کار جستجو به صورت دستی بود برای اینکه بتوانیم سریعا افرادی که زنده هستند را از زیر آوار به بیرون بیاوریم.


استاندار خوزستان با بیان اینکه در مرحله بعد کار را به صورت آوار برداری با ماشین آلات و جستجو انجام دادیم تا بتوانیم افراد احتمالی را از زیر آوار بیرون بیاوریم، افزود: جبهه‌های کاریمان را به چهار قسمت تقسیم کردیم که دو قسمت را در حال حاضر نیرو‌های آتش نشانی انجام می‌دهند و دو قسمت دیگر را نیرو‌های قرارگاه خاتم الانبیا انجام می‌دهند و در عین حال نیرو‌های هلال احمر هم پای کار هستند.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه تمام احتیاط‌های لازم را داریم تا حتی اگر یک جسد هم وجود داشته باشد، خارج کنیم، گفت:‌ با توجه به اینکه پیکر یکی از عزیزان را چند ساعت قبل از زیر آوار بیرون آوردیم در حال حاضر آمار فوتی‌ها ۳۳ تن و مجروحین ۳۷ نفر که از اکثرا از بیمارستان خارج شدند به جز دو نفرکه احتمالا فردا ترخیص می‌شوند.


استاندار خوزستان درباره تعیین خسارت کسبه گفت: دفتری را تشکیل داده ایم که افراد به آنجا مراجعه کنند که ما با چهار گروه ازافراد مواجه هستیم یک ساکنینی که تخلیه شده اند، کسبه‌ای که در محل کار و فعالیت داشته اند به دلیل احتمال ریزش باقی مانده ساختمان باید تعطیل باشند، بخشی از افرادی که حدود ۳۰ درصد از واحد‌های فروریخته را خریداری کرده اند و افرادی که درساختمان‌ها می‌خواهند فعالیت‌های خود را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه بخش پرداخت دیه فوت شدگان و بازماندگان را در جلسه‌ای با دادستان و نماینده دادستان مرکز هماهنگ کرده ایم که نحوه پرداخت و خسارت‌ها به چه شکلی باشد، گفت: باقی مانده ساختمان پایداری لازم را ندارد یک گروه سه نفره از مسکن شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی این موضوع را صورت جلسه کردند که بعد از جستجو راجع به ساختمان از نظر اینکه آیا قابلیت مقاوم سازی دارد یا خیر. با توجه به اینکه این ملک خصوصی است با مجوز دادستانی اجازه عملیات را به ما خواهند داد.

کد خبر 1180822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha