نظام سلطه از اقتدار و خودباوری ملت ایران در هراس است

حجت الاسلام رستمی گفت: دشمنان نظام با توطئه های مختلفی همچون ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، تحریم ها، فشارهای اقتصادی، اختلاف افکنی، قومیت گرایی، برجسته نمودن نقاط ضعف و ... در صدد تضعیف انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیین تکریم و معارفه رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی با حضور حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از روسای دانشگاه های کشور و مسئولان در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام رستمی، در این آیین با بیان اینکه دانشگاه تبریز همواره در تحولات کشور افتخار آفرین بوده است، تصریح کرد: کشور و ملت ایران مدیون خیزش و حرکت ملت آذربایجان بوده است و همواره مردمان این دیاردر طول تاریخ کشورمان با ایثار، فداکاری و گذشت در خط مقدم انقلاب و نظام بوده است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه با تاکید کرد: مردمان این دیار با توجه به ظرفیت ها و توانمدی های که داشته و دارند، همیشه در تحولات انقلاب نقش تعیین کننده داشته اند و به همین خاطر نیزمسئولیت مردمان این دیار در قبال انقلاب هم سنگین تر می باشد.
وی، در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه این نظام به رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در طول حیات خود به دستاوردهای بزرگی در عرصه های جهانی و منطقه دست یافته است، یادآور شد: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب پیشرفت و رشد دانشگاه ها در عرصه تولید علم و فناوری بوده است که امروز ملت ایران با وجود داشتن یک درصد جمعیت دنیا، بیش از دو درصد تولید علم و فناوری در جهان را برعهده دارد و رتبه 15 تولید علم و دانش و در رشته های نوپدید جزو برترین های دنیا به شمار می رود.
به گفته وی کشورمان با وجود این همه تحریم ها و محدودیت های که دشمنان علیه ملت ایران بوجود آورده اند، باز هم در رشته های مختلف در جایگاه برتر دنیا قرار گرفته است که نمونه آن ایران جزو 5 کشور اول دنیا در علم نانو تکنولوزی است و در صادرات نانو پایه هم در جایگاه برتر دنیا قرار دارد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه نظام سلطه و استکبار جهانی از اقتدار، اراده و خودباوری ملت ایران در هراس است، تصریح کرد: دشمنان این نظام به همین خاطر با توطئه های مختلفی چون ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، تحریم ها، فشارهای اقتصادی، اختلاف افکنی، قومیت گرایی، برجسته نمودن نقاط ضعف و ... در صدد تضعیف انقلاب هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کشورمان به دلیل تلاش و کوشش دانشمندان، نخبگان، اساتید و دانشجویان جوانان در حوزه های مختلف در اقتدار و سربلندی است، یادآور شد: دانشگاه ها باید ملت را در انتخاب های سخت و حساس راهنمایی وهدایت کنند، چرا که دانشگاه ها مبدا تحولات جامعه هستند و باید در این راستا نیز دانشگاه ها موقعیت خودشان را در جامعه تعیین و با توجه به نیاز جامعه گام های موثری بردارند.
بر پایه همین گزارش؛ در این مراسم از تلاش‌های شایسته و زحمات ارزشمند حجت الاسلام خدیوی قدردانی و حجت الاسلام محمد انوری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با حفظ سمت به عنوان رئیس جدید دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌ شرقی معرفی شد.
لازم به ذکر است؛ چندی پیش حجت الاسلام علی خدیوی به عنوان مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران منصوب شده است.

 

کد خبر 1180827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha