چهار کاروان از استان زنجان عازم حج تمتع می شوند

احدی با اشاره به اعزام چهار کاروان از زائران زنجانی به حج تمتع امسال اظهار کرد: کاروان ها با ظرفیت‌های ۸۵ نفر،‌ ۱۱۵ نفر، ۱۳۵ نفر و ۱۶۰ نفر از نیمه دوم خردادماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر حج و زیارت استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام چهار کاروان از زائران زنجانی به حج تمتع امسال اظهار کرد: کاروان ها با ظرفیت‌های ۸۵ نفر،‌ ۱۱۵ نفر، ۱۳۵ نفر و ۱۶۰ نفر از نیمه دوم خردادماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

 

ابراهیم احدی با اشاره به اینکه زائران با سن زیر ۶۵ سال به حج تمتع مشرف می‌شوند، ادامه داد: این شرط از سوی عربستان سعودی اعلام شده و لازمه تکمیل ثبت‌نام و انتخاب کاروان برای شرکت در حج هم تکمیل سه دز واکسن است.

 

مدیر حج و زیارت زنجان با بیان اینکه ظرفیت ثبت‌نام کاروان‌های استان تکمیل شده و هم‌اکنون برنامه کلاس‌های آموزشی و جلسات توجیهی در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده به‌صورت مستمر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تمهیدات فرهنگی زائرین برای اجرای حج تمتع به شکل مطلوب توسط مدیران کاروان فراهم است.

 

وی با اشاره به اهمیت سلامت زائران برای اعزام به حج، ادامه داد: معاینات پزشکی زائران استان در حج تمتع سال‌جاری نیز با بهره‌مندی از پزشک معرفی شده توسط مرکز پزشکی حج در حال انجام و با سرعت پیش می‌رود.

 

این مسئول مدت سفر حج امسال را بین ۲۵ تا ۳۰ روز خواند و با اشاره به اینکه همه کاروان‌های اعزامی استان به حج تمتع سال‌جاری، مدینه قبل هستند، افزود: در راستای آموزش زائران همایش یاوران حجاج کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱ و همایش بانوان حج با حضور نماینده اعزامی بعثه مقام معظم رهبری و مدیر حج و زیارت در سالن همایش حاج قاسم سلیمانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

 

به گفته احدی، در همایش یاوران حجاج و همایش بانوان حج به وظایف یاوران و ضرورت بهره‌جویی از این ظرفیت در حوزه‌های اجرایی، فرهنگی و آموزشی به تبیین برنامه‌های فرهنگی آنها پرداخته و ضرورت مساعدت آنها در پیشبرد برنامه‌های کاروان و بهبود و ارتقای کیفیت خدمات و فیوضات سفر یادآور شد.

کد خبر 1180875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha