نگاه ویژه رئیس جمهوری به مناطق محروم/ مردم خراسان جنوبی شایسته بهترین خدمت ها هستند

مرتضوی با بیان اینکه نگاه رئیس‌جمهوری به مناطق کم برخوردار عالمانه، مدبرانه و کارشناسانه است، گفت: تصویر کلانی که از اقدامات یک‌ساله دولت در استان وجود دارد، نشان می دهد اقدامات در همین بازه زمانی اندک، بسیار مطلوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید صولت مرتضوی» امروز(10 خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی مردمی سخت‌کوش، پرتلاش و ولایت‌مدار و انقلابی دارد که همواره پای کار انقلاب و نظام بوده‌اند، گفت: بنده حامل سلام رئیس‌جمهوری به نماینده ولی فقیه در استان و همچنین مردم عزیز استان هستم.

 

وی با بیان این‌که در این سفر مأموریت داریم مسائل و مشکلات استان را بررسی کرده و بر روند اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات سفر نظارت و بازدید میدانی داشته‌باشیم، گفت: بر کسی پوشیده نیست در طول دوران پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزنده‌ای در کشور و خراسان جنوبی انجام شده‌ است اما گستردگی این استان و عقب‌ماندگی تاریخی آن که متأسفانه از دوران ستم‌شاهی و بی‌توجهی به امورات مردم در آن زمان باقی‌مانده، باعث شده تا این استان نیازمند توجهات ویژه‌ای باشد.

 

مرتضوی با بیان اینکه نگاه رئیس‌جمهوری به مناطق کم برخوردار عالمانه، مدبرانه و کارشناسانه است، گفت: تصویر کلانی که از اقدامات یک‌ساله دولت در استان وجود دارد، نشان می دهد اقدامات در همین بازه زمانی کم بسیار مطلوب بوده است.

 

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم از محل منابع عمومی بالغ‌ بر ۹۰۰ میلیارد تومان در یک بازه زمانی چهار ماهه به پروژه‌های عمرانی استان در حوزه‌های مختلف جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آموزش‌ و پرورش، حوزه انرژی و نیرو تزریق‌شده است، افزود: اعتباراتی که در چندماهه نخست کار این دولت در کشور به استان‌های مختلف تزریق شده، بی‌سابقه است لذا تقاضا داریم مسئولان استانی اعتبارات را به‌موقع جذب کنند.

 

معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینکه پس‌ از برون رفت از هدفمندی یارانه‌ها، تخصیص‌های بعدی دولت به استان‌ها سرازیر خواهد شد، گفت: هنر مسئولان جذب اعتبارات و نظارت بر روند اجرایی کارها است.

 

مرتضوی با بیان اینکه مدیران و کارشناسان در خراسان جنوبی انسان‌هایی متعهد و کاربلد هستند، گفت: در صدد هستیم در این دوره زمانی شاخص‌های استان های کم برخوردار را به متوسط کشوری برسانیم.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص داده‌ شده به خراسان جنوبی نسبت‌ به شاخص‌های تخصیص اعتبار خیلی بیشتر و بهتر است، گفت: این استان در زمره اولین استان‌ها در تخصیص اعتبارات است.

 

معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینکه پروژه‌ها و اعتبارات را در خراسان‌جنوبی حداکثر دوساله دیدیم، گفت: بقیه اعتبارات در سفر دوم حتماً پیش‌بینی خواهد شد و اطمینان دارم در چهارساله اول دولت گام‌های بلندی برای رفع محرومیت خراسان جنوبی برداشته و مشکلات مردم کمتر خواهد شد.

 

مرتضوی در پایان خدمت به مردم  را عبادت و خدمت به مردم در مناطق محروم را عبادت مضاعف دانست و گفت: مردم خراسان جنوبی مرزداران و طلایه داران کشور و شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

 

 

 

کد خبر 1180909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha