لزوم تامین ۶۰ میلیارد تومان جهت اتمام پروژه بیرجند-قاین

داعی گفت: ۱۶ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر جاده بیرجند- قاین باقی مانده که برای اتمام عملیات دو بانده سازی این جاده به اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سیدصولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس جمهور امروز (10 خرداد) از پروژه احداث باند دوم بیرجند- قاین با همراهی استاندار خراسان جنوبی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بازید کرد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور در این بازدید با اشاره به افزایش قابل توجه سهمیه دستگاه های اجرایی از قیر رایگان در قانون بودجه، بر اهتمام متولیان امر در جذب حداکثری این سهمیه برای استان خراسان جنوبی تأکید نمود.

 

مرتضوی با تأکید بر نقش پیمانکاران در روند اجرای پروژه ها عنوان کرد: به پیمانکاران این اعتماد را بدهید که اجازه نمی دهیم، حق آن ها تضییع شود.

 

«وحید داعی» مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید اظهار داشت: تاکنون ۸۴ کیلومتر از محور 100 کیلومتری پروژه بیرجند- قاین دو بانده شده است و برای اتمام این پروژه به 60 میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

 

وی بیان کرد: در صورت تخصیص اعتبار تا پایان خرداد سال آینده جاده بیرجند- قاین به طور کامل به بهره برداری می‌رسد و امیدواریم با اتمام عملیات اجرایی این پروژه شاهد کاهش تصادفات در این جاده مرگ باشیم.

 

گفتنی است؛ عملیات دوبانده‌سازی محور بیرجند - قاین به طول ۱۰۰ کیلومتر از سال ۸۹ آغاز شده است و محور بیرجند - قاین از مسیرهای پرتردد و حادثه‌خیز در خراسان جنوبی به سمت خراسان رضوی است که امید می‌رود دوبانده شدن و ایمن‌سازی کل مسیر نقش موثری در کاهش تصادفات آن داشته باشد.

 

۱۶ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر جاده بیرجند- قاین باقی مانده است و بعد از گذشت ۱۲ سال هنوز این پروژه به اتمام نرسیده است و چشم مردمان خاوران به دست مسئولان است.

 

 

کد خبر 1180926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha