لزوم استفاده از ظرفیت منابع نفت و گاز برای پیشبرد طرح ملی مسکن در فارس

زمانی گفت: وجود منابع نفت و گاز در شهرستان های مهر و لامرد زمینه ساز تولید ثروت در این مناطق است و از این ظرفیت برای تولید مسکن، پیشبرد طرح ملی مسکن و تامین مسکن برای اقشار نیازمند بهره بیشتری برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطاالله زمانی»، امروز (سه شنبه 10 خرداد) با اشاره به فرصت های بهره گیری از اعتبارات مناطق مستعد و داری نفت و گاز در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: وجود منابع نفت و گاز در شهرستان های مهر و لامرد زمینه ساز تولید ثروت در این مناطق است و از این ظرفیت برای تولید مسکن، پیشبرد طرح ملی مسکن و تامین مسکن برای اقشار نیازمند بهره بیشتری برد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: از ظرفیت های تولید مسکن و توسعه روستایی در شهرستان های جنوب فارس باید استفاده کنیم و بنیاد مسکن فارس با اجرای طرح های بهسازی و توسعه معابر روستایی، صدور اسناد مالکیت در شهرها و روستاها با مشارکت ثبت اسناد و املاک، مقاوم سازی بافت های فرسوده روستایی و اعطای زمین به زوج های جوان در توسعه و محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار فارس گام بر می دارد.

وی اضافه کرد: فراهم کردن زیرساخت های لازم در این مناطق رونق اقتصادی قابل توجهی در پی دارد و اشتغال جوانان به عنوان حیاتی ترین نیاز جامعه را نیز تامین می کند و لامرد و مهر با داشتن منابع و سرمایه های فراوان از سرمایه های گرانبهای فارس و كشور است و با حل مشكلات و رونق این منطقه، منافع بسیاری برای استان تامین می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اعلام کرد: در 103 روستای لامرد در سال های گذشته طرح هادی روستایی اجرا شده و سال گذشته هفت طرح در این خصوص به اجرا درآمده و در 67 روستای شهرستان لامرد بهسازی در روستاها انجام شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی توسعه روستایی در سه روستای شهرستان خفر با مشارکت بنیاد مسکن خبر داد و بیان کرد: عملیات اجرای سنگ فرش روستای «گاره»، شروع عملیات اجرای سنگ فرش روستای «کراده»  و  اجرای عملیات بهسازی معابر روستای «بالاشهر» از این موارد است که با هدف توسعه و محرومیت زدایی انجام شده است.

زمانی ادامه داد: 370 فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی به مبلغ 370 میلیارد ریال سال گذشته در شهرستان خفر پرداخت شده است.

وی از توزیع بسته های معیشتی بسیج مهندسین و پایگاه مقاومت بسیج  بنیاد مسکن فارس در مناطق روستایی خبر داد و گفت: 50 بسته کمک معیشتی شامل ارزاق و مایحتاج عمومی توسط بسیج مهندسی و پایگاه مقاومت بسیج  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال جهت اهدا به ناظرین نظام فنی روستایی که در دور افتاده ترین مناطق روستایی استان فارس به قشر محرومین و روستاییان  خدمت می کنند، توزیع شد.

زمانی با اشاره به گشایش های تازه در اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان ارسنجان بیان کرد: امروز یکی از موضوعات جدی مطرح در سطح ملی و استانی موضوع نهضت ملی مسکن است و برای تامین زمین این طرح، زمین مناسب در این شهرستان تامین شده است.

وی اعلام کرد: چهار هزار و 111 نفر در ارسنجان در این طرح ثبت نام کرده اند و پیگری تکمیل مسکن  16 واحدی مسکن مهر و پیگیری زمین طرح اقدام ملی 140 واحدی در ارسنجان از اقدامات انجام شده در حوزه مسکن ملی است.

کد خبر 1180928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha