کتاب «احکام کاربردی در فقه امامیه» منتشر شد

کتاب «احکام کاربردی در فقه امامیه» مطابق با فتاوای آیت الله کریمی جهرمی چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «احکام کاربردی در فقه امامیه» نام کتابی است که به تازگی به همت مرجع عالیقدر آیت الله «علی کریمی جهرمی» نگارش و راهی بازار کتاب شده است.

 

این کتاب در قالب پرسش و پاسخ ارئه شده و در آن احکام مورد نیاز را که برای مکلفان کاربردی تر است به قلم روان به نگارش در آمده است.

 

بیان برخی احکام شرعی مستحدثه و پرکاربرد امروزی به روش پرسش و پاسخ و طرح شبهات جدید فقهی، از مهم ترین مشغولیت های فقهای معاصر است چرا که این رهگذر می توانند پا به پای مسائل جدید، تمهیدات فقهی و دینی را به روز کنند.

 

 از این رو آیت الله کریمی جهرمی به پرسش های مکلفان از مهمترین مسائل فقهی مبتلابه در موضوعاتی چون بلوغ و تکلیف، احکام تقلید، احکام طهارت و نجاست، احکام وضو، احکام غسل، احکام تیمم، احکام نماز، احکام روزه و احکام حج پاسخ داده است.

 

این کتاب به همت نشر «بوستان کتاب» در 112 صفحه و در شمارگان پنج هزار نسخه به چاپ رسیده است.

 

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «فقه از بنیادی ترین دانش های دینی است که با یادگیری و به کار بستن احکام آن، سعادت فرد، تضمین می شود.

 

مسلمانی که اسلام را پذیرفته بایداحکام آن را نیز بپذیرد و در فراگیری شان بکوشد و در عمل، پای بند به آنها باشد؛ چنین تکلیفی می طلبد که هر کس به مقدار مورد نیاز خود، احکام را بیاموزد تا بتواند آن ها را در زندگی خود اجرا کند.

 

قرآن کریم و پیشوایان معصوم (ع) بر این موضوع، تاکید بسیار نموده اند؛ برای نمونه امام صادق (ع) فرمود: «فرا گرفتن یک حدیث درباره حلال و حرام از شخص راستگو بهتر از دنیا و سیم و زرهای آن است.»

 

به گزارش شبستان، فقیه عالیقدر آیت الله «علی کریمی جهرمی» در سال 1320 در شهرستان جهرم دیده به جهان گشود.

 

وی پس از کسب فراگیری مقدمات علوم دینی در جهرم و شیراز راهی قم شد و در سن 19 سالگی درس خارج فقه و اصول را نزد 9 تن از فقیهان بلندمرتبه آن روزگار به ویژه حضرات آیات عظام خمینی (ره)، گلپایگانی (ره)، اراکی (ره) و... فرا گرفت.

 

آیت الله کریمی جهرمی از همان دوران جوانی به درجه رفیع اجتهاد نائل آمد و در شمار مدرسان طراز اول درسو سطوح عالیه حوزه علمیه قم قرار گرفت.

 

اکنون  بیش از 60 سال است که وی در حوزه علمیه استاد رسمی دروس حوزوی است و شاگردان بسیاری را تربیت کرده که برخی از آنها از مدرسین کنونی حوزه علمیه قم به شمار می روند.

 

کد خبر 1180932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha