معاون اجرایی رئیس جمهور از پروژه راه آهن بیرجند-قاین- یونسی بازدید کرد

معان اجرایی رئیس جمهور در بازدید از راه آهن پروژه بیرجند-قاین- یونسی گفت: احداث راه آهن در خراسان جنوبی یکی از اولویت های مهم جهت پیشرفت و توسعه استان و کاهش هزینه های و مشکلات حمل و نقل است و به صورت جدی به دنبال رفع مشکلات این پروژه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سیدصولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس جمهور امروز (10 خرداد) با حضور استاندار خراسان جنوبی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان به بازدید از پروژه راه آهن بیرجند-قاین- یونسی پرداخت.

 

معان اجرایی رئیس جمهور در بازدید از این پروژه عنوان کرد: احداث راه آهن در خراسان جنوبی یکی از اولویت های مهم جهت پیشرفت و توسعه استان و کاهش هزینه های و مشکلات حمل و نقل است و به صورت جدی به دنبال رفع مشکلات این پروژه خواهیم بود.

 

گفتنی است؛ عملیات اجرایی طرح ریلی خراسان جنوبی پس از سال‌ها انتظار در سال ۱۳۹۸ آغاز شد و طول راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که از این مقدار ۴۲۱ کیلومتر در حوزه جغرافیایی استان خراسان جنوبی قرار دارد.

 

حد فاصل بیرجند - یونسی ۲۷۱ کیلومتر طول دارد که از این مقدار ۸۸ کیلومتر در استان خراسان رضوی و ۱۸۳ کیلومتر دیگر در خراسان جنوبی است که ۳۲ کیلومتر از طول آن در خراسان جنوبی در مرحله زیرسازی قرار گرفته است.

 

بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور مقرر شده است تا ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به این پروژه پرداخت شود و تسریع در تأمین منابع مالی احداث راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی است.

 

احداث راه آهن در استان خراسان جنوبی آرزوی دیرینه مردمان کویر است چرا که می تواند به توسعه و پیشرفت این استان و جذب سرمایه گذاران کمک شایانی کند و خراسان جنوبی از جمله استان هایی است که از معادن، ظرفیت های و پتانسیل های خوبی برای کمک به اقتصاد و اشتغال زایی برخوردار است.

کد خبر 1180935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha