دختران باید از شخصیت حضرت معصومه (س) الگو بگیرند

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: دختران باید از شخصیت و منش و روش حضرت فاطمه معصومه (س) الگو بگیرند.

«حجت الاسلام کاظم حریف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: حضرت معصومه(س) یکی از بزرگترین زنان در طول تاریخ بوده که برای دختران می تواند الگو باشد و دختران باید الگوی خوبی از شخصیت های بارز حضرت معصومه(س) بگیرند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان عنوان کرد: این شخصیت عظیم الشان دریای معرفت و در علم و عبادت سطح بالایی داشت که یکی از ویژگی های خاص و عظمت حضرت، مقام شفاعت بود که جایگاه خاصی در تاریخ اسلام دارد.

 

حجت الاسلام حریف با اشاره به نقش و جایگاه دختران در فرهنگ اسلام خاطرنشان کرد: دختران امروز که مادران آینده هستند قشر پیشرو جامعه اند و در دوران انقلاب همیشه دختران و زنان، با شجاعت، مردان را به خیابان ها آورده و در تداوم انقلاب، فتنه های مختلفی را پشت سر گذاشته و نقش مهمی داشتند.

 

وی با بیان اینکه دختران باید کرامت و شخصیت حضرت معصومه(س) را سرلوحه خود قرار داده و این سجایا را حفظ کنند، تصریح کرد: همچنین باید اندیشه و تفکر حضرت را تبیین کنند و از ظرفیت و توانایی خود در حد اعتدال استفاده کنند، انقلاب اسلامی، فضایی برای رشد دختران مهیا کرد که در تمام حوزه ها خوش درخشیدند و سربلند بیرون آمدند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان اضافه کرد: تاکنون دختران و زنان در فضاهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و دینی و مذهبی گام های موثری برداشته اند که زمینه رشد بیشتر را فراهم کرده بنابراین حضور دختران با رعایت حریم بلامانع است و می توانند با هویت و شخصیت کامل در تمام ابعاد حضوری ارزشمندی داشته باشند.

 

کد خبر 1180969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha