کار تبلیغی برای اقامه نماز یک حرکت فرهنگی است

عبدی گفت: کار تبلیغی برای اقامه نماز یک حرکت فرهنگی است که باید در برنامه ریزی های فرهنگی به آن دقت نظر بیشتری شود و حتی این برنامه ها به صورت کلان و ملی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «الله شکر عبدی» امروز (10 خردادماه) در نشست شورای اقامه نماز فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برنامه ها و فعالیت های دستگاه اجرایی در حوزه اقامه نماز طبق سنوات قبل به صورت سامانه رصد می شود و از همه دبیران این حوزه درخواست داریم فعالیت ها خود را به صورت منظم و منسجم در این سامانه با دقت بیشتری بارگذاری کنند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل تصریح کرد: اگر دستگاه اجرایی در استان امتیاز کمتری نسبت به سال های قبل کسب کنند قلبا ناراحت می شود و تلاش می کنیم تا زمینه های فعالیت های حوزه نماز دستگاه های اجرایی افزایش یابد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در فعالیت های حوزه نماز سرآمد است و به خود می بالیم که حوزه فرهنگ استان مروج فرهنگ اقامه نماز به وظایف قانونی و شرعی خود به خوبی عمل می کند.

 

عبدی بیان کرد: کار تبلیغی برای اقامه نماز یک حرکت فرهنگی است که باید در برنامه ریزی های فرهنگی به آن دقت نظر بیشتری شود و حتی این برنامه ها به صورت کلان و ملی مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان افزود: جشنواره «فجر تا فجر» یکی از برنامه های مهم ستاد اقامه نماز است که هم اکنون در نیمه راه است که اختتامیه آن در بهمن ماه سال جاری همزمان با ایام الله دهه فجر برپا خواهد شد.

 

در ادامه این جلسه «مهدی طاهری» ضمن تشریح فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه نماز، اظهار داشت: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اقامه نماز کشور برنامه های تبلیغی و ترویجی در حوزه نماز پیش بینی شده است که در سال جاری اجرا می شود.

 

 

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: نمایش تابلو مزین به احادیه حوزه نماز در مکان های مختلف طی ماه های جاری یکی از برنامه های موفق بود که با استقبال مخاطبان فرهنگی و عموم مردم استان قرار گرفت.

 

وی اعلام داشت: ثبت نام کارگاه های آموزشی «شیوه های دعوت به نماز» در سطح استان اردبیل با مشارکت موسسه های قرآن و عترت برگزار خواهد شد و البته در کنار این برنامه اردوی یک روزه با عنوان «نشاط معنوی» برای دانش آموزان با هدف تبلیغ و ترویج «نماز، اخلاق و معارف دین» پیش بینی شده است که بزودی اجرایی می شود.

 

طاهری یادآور شد: برگزاری هنرواره ملی «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» سال گذشته با شکوه خاصی برگزار شد و تلاش می کنیم فراخوان دومین دوره این هنرواره نیز به صورت بین المللی در سال جاری منتشر شود.

 

در پایان این جلسه از فعالان و یاوران نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرنگار خبرگزاری شبستان به دلیل ترویج فرهنگ اقامه نماز تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1181006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha