افتتاح متمرکز ۶۹۷ پروژه مخابراتی در خراسان جنوبی

معاون رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به خراسان جنوبی ۶۹۷ پروژه مخابراتی استان را به صورت متمرکز در مرکز مخابرات انقلاب اسلامی بیرجند افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مراسم افتتاح متمرکز 697 پروژه مخابراتی در خراسان جنوبی ظهر امروز (10 خرداد) با حضور «سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در مرکز مخابرات انقلاب اسلامی بیرجند برگزار شد.

 

«سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس جمهوری در این مراسم با بیان اینکه تاکنون اقدامات شایسته ای برای توسعه و پیشرفت خراسان جنوبی صورت گرفته است، گفت: این استان هم اکنون وارد مرحله جدیدی از توسعه شده و اقدامات خوبی در بخش های مختلف از جمله آموزش عالی، بهداشت و درمان، توسعه راهها و اجرای راه آهن و غیره در خراسان جنوبی انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال 1400 از محل منابع ملی و مصوبات سفر های استانی 137 درصد منابع تخصیص پیدا کرد که 37 درصد بیش از تعهد دولت اختصاص یافته است.

 

«حسن آذری نصرآباد» سرپرست شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر 2 هزار و 385 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: توسعه شبکه فيبر نوری خانگي (FTTH )، توسعه شبکه انتقال، نصب، راه اندازی و توسعه پورت پر سرعت، نصب، راه اندازی و توسعه سوئيچ، کافو نوری، توسعه شبکه فيبر نوری، تأمين تجهيزات کامل BTS تلفن همراه پرتابل و کاميونت براي مدیریت بحران و نیز نصب و راه اندازی و ارتقاء تکنولوژی سایت تلفن همراه از جمله این پروژه ها است که در این مراسم افتتاح شد.

 

وی گفت: ایجاد زیرساخت اینترنت پرسرعت خانگی بر بستر فيبرنوری در شهرهای بيرجند، قاین و فردوس، بسترسازی سرویس VDSL در هفت شهر استان، افزایش پنج برابري ظرفيت دیتای استان که با وجود افزایش 9 برابری مصرف استان هم اکنون 50 درصد ظرفيت دیتای استان خالی می باشد، اجرای فيبرنوری در سطح استان در راستای خدمت رسانی به روستاهای محروم، پایداری شبکه و افزایش ظرفيت ارتباطات استان و ... از جمله مزایای اجرای این پروژه ها می باشد.

 

لازم به ذکر است؛ معاون اجرایی رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود به خراسان جنوبی از چندین پروژه عمرانی و زیرساختی دیگر از جمله خط راه آهن بیرجند - قاین – یونسی، تصفیه خانه فاضلاب بیرجند و باند دوم محور بیرجند – قاین بازدید کرد.

کد خبر 1181026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha