ذیقعده ماه اجابت دعا/ حضرت معصومه (س) دارای مقام شفاعت هستند

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، در آستانه ورود به ماه ذی القعده، آن را ماه اجابت دعا خواند و گفت: این ماه دارای فضایل بسیاری است؛ از جمله آنکه اولین روز آن با سالروز ولادت خانم فاطمه معصومه (س) مصادف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه در مراسم تواصی به حق که با حضور کارکنان و کارمندان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در محل نمازخانه این مجموعه برگزار شد، افزود: ذیقعده همچنین نخستین ماه حرام و دومین ماه حج به شمار می رود.

 

وی در بیان وجه تسمیه این ماه پر فیض اظهار کرد: کلمه ذیقعده از قعود و نشستن می آید و در واقع اعراب در این ماه از جنگ و خونریزی خودداری می کردند.

 

به بیان حجت الاسلام پروانه، ذیقعده برای کسانی که از قافله ماه مبارک رمضان جا مانده اند فرصت مغتنمی است تا خود را به خوان رحمت الهی برسانند.

 

وی ادامه داد: سید بن طاووس در این باره می فرماید ذیقعده ماهی است که فرد در اوج و شدت گرفتاری ها هم که باشد، در این ماه دعاهایش اجابت می شود.

 

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اضافه کرد: شیخ مفید نیز توصیه کرده است که هر کس سه روز پنجشنبه، جمعه و شنبه را در این ماه مبارک روزه بگیرد، خداوند پاداش 900 سال عبادت را در دفتر اعمالش ثبت خواهد کرد.

 

به گفته وی، میرزا جواد تبریزی نیز در بیان خصایص این ماه همواره توصیه می فرمودند که مواظب باشید تا در ماه ذیقعده، قلب و بدن خویش را بیش از دیگر ماههای خدا از نافرمانی دستورات حق تعالی حفظ کنید.

 

حضرت معصومه (س) دارای مقام شفاعت هستند

 

حجت الاسلام والمسلمین پروانه در بخش دیگری از این تواصی، با یادآوری اینکه روز نخست ماه ذیقعده با ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه مصادف است، اظهار کرد که به تصریح احادیث به جا مانده از اهل بیت علیهم‌السلام، ایشان دارای مقام بزرگ شفاعت هستند.

 

وی با اشاره به روایتی که از امام جعفر صادق نقل شده است، گفت: آگاه باشید بهشت هشت وروی دارد که سه ورودی آن به سوی قم است؛ بانویی از فرزندان من در آنجا وفات می کند که نامش فاطمه است و به شفاعت او تمام شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پروانه اضافه کرد: در زیارت‌نامه آن بانوی بزرگوار نیز چنین آمده است که «ای فاطمه مرا در بهشت شفاعت کن؛ چرا که در پیشگاه خداوند متعال دارای جایگاه باعزمتی هستی.»

 

همچنین یکی از شاگردان مرحوم آیت الله مرعشی نجفی به نقل از کسی که در عالم مکاشفه خدمت یکی از ائمه رسیده بود، به نقل از آن امام همام آورده است که «اگر دوست داری به زیارت مادرم برسی، بدان که خداوند تمام جلال و جبروت حضرت فاطمه (س) را به حضرت معصومه (س) عنایت کرده است.»

 

وی اضافه کرد: در بیان شأن و جایگاه ایشان نیز از علامه طباطباعی چنین نقل است که آن عالم دینی در ماه مبارک رمضان هر روز با پای پیاده به زیارت مرقد خانم فاطمه معصومه(س) می رفته و پس از بوسیدن ضریح آن حضرت، روزه خود را باز می کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پروانه با ذکر خاطراتی از مرحوم بهاءالدینی نیز به ذکر کراماتی که ایشان از حضرت فاطمه معصومه نقل کرده اند، اشاره کرد.

کد خبر 1181034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha