«وحدت» با اهمیت‌ترین مسائل در دیدگاه دین مبین اسلام است

امام جمعه سنندج، گفت: در دیدگاه دین مبین اسلام «وحدت» از با اهمیت‌ترین مسائل است که سعادت جامعه را با دوری از جدایی و تفرقه رقم می‌زند و هراس دشمن نیز از این سپر دفاعی مهم است که هیچ سلاحی توان مقابله با آن را ندارد .

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج ظهر در اولین هماهنگی و برنامه ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که در سالن مرکز برزگ برگزار شد، به مسئله وحدت اشاره و اظهار کرد: مساله وحدت در کردستان در طول تاریخ مساله اولویت داری بوده که مردم کُرد با همه توان خود برای آن تلاش کرده‌اند و این تنها مختص به مذاهب نیست و در میان اقوام و ادیان مختلف استان نیز وجود داشته است.

 

وی افزود: با وجود تفرقه اندازی های دشمن اما امروز وحدت در جهان خود را به خوبی نشان داده است.

 

امام جمعه سنندج، عنوان کرد: قرآن کریم، خانه خداوند (کعبه)، محبت اهل بیت رسول الله (ص)، اخلاق مداری و ارزش دادن به انسانیت “اتحاد” را میان مسلمانان بیشتر می کند و در تقویت وحدت ملی و اسلامی می تواند موثر باشد.

 

وی عنوان کرد: همچنین مراکز دینی، دانشگاه های اسلامی، مرکز گردشگری دینی نیز اتحاد را در میان مسلمانان بیشتر می کند.

 

ماموستا رستمی گفت: در دیدگاه دین مبین اسلام «وحدت» از با اهمیت‌ترین مسائل است که سعادت جامعه را با دوری از جدایی و تفرقه رقم می‌زند و هراس دشمن نیز از این سپر دفاعی مهم است که هیچ سلاحی توان مقابله با آن را ندارد .

 

وی با اشاره به نقاط اشتراک و مراودات با اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران، تصریح کرد: برگزاری اولین همایش منطقه ای وحدت اسلامی در استان کردستان موجب تقویت نقاط اشتراک و وحدت و همدلی میان ایران و عراق می شود.

 

امام جمعه سنندج یادآور شد: برگزاری این اجلاسیه نویدی است تا در سایه فرهنگ، معیشت و اقتصاد کردستان ارتقا یابد.

کد خبر 1181066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha