آیت الله فاطمی نیا مجاهد فی سبیل الله بود

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق گفت: آیت الله فاطمی نیا مجاهد فی سبیل الله بود و سلوک ایشان این ویژگی را نشان داد. هر جا ایشان ورود پیدا می کرد، مجاهدان به میدان می آمد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید عباس موسوی مطلق» در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله فاطمی نیا گفت: مادون نمی تواند مافوق را درک کند و اینکه ما در مواقعی به راحتی درباره بزرگان و علما نظر و نقد می دهیم، بیانگر جهل و کوچکی ما است.

 

کارشناس مذهبی با بیان اینکه آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدری تشنگی باید چشید، افزود: سخن گفتن درباره اولیای خدا دارای آثار و برکاتی است که یکی از آنها نزول رحمت الهی است و خداوند رحمت خود را نازل می کند.

 

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله فاطمی نیا گفت: شاگرد یعنی شگردی از استادش داشته باشد و گاهی هم خود را در بیانات معرفی می کنند بدون آنکه شما متوجه شوید. جناب حافظ در غزلی خود را با لطافت و ظرافتی معرفی می کند و یا از شعر مولوی که الهام بگیریم، می گوید سر من از نامه من دور نیست. جناب خواجه غزلیاتی دارد که جلوه های مختلف خود را معرفی کرده و روشن می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق تصریح کرد: علما و بزرگان در سخنان شان خود را معرفی می کنند و گاهی نیز در آثارشان به معرفی خود می پردازند. این آثار اعم است از شاگردانی که تربیت می کنند، تالیفاتی که می نویسند و از آثار آنها شما پی می برید که این شخصیت چقدر عظیم الشأن است.

 

وی تصریح کرد: آیت الله فاطمی نیا مجاهد فی سبیل الله بود و سلوک ایشان این ویژگی را نشان داد. هر جا ایشان ورود پیدا می کرد، مجاهدان به میدان می آمد. مسیر خدا کلا مجاهده است و اگر کسی راه پیدا کرده تا مجاهد نباشد، راه را به وی نشان نمی دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق ادامه داد: آیت الله فاطمی نیا زمانی که در حرم کریمه اهل بیت (ع) به منبر می آمدند، چنان شور و اشتیاقی ایجاد کرده بودند که البته با بداخلاقی های عده ای هم مواجه می شدند اما این عالم بزرگ همه این حرف ها را به جان خرید و ایستاد. خصوصیت ایشان این بود که در محضر بزرگان نشسته بود.

 

این خطیب دینی با بیان اینکه مشرف شدن به محضر اولیای خدا در کشف اولیای الهی بسیار موثر است، تاکید کرد: ایشان خود را پشت معرفی اولیای الهی پنهان کرده بود و انسان برجسته ای بود که به شما فرصت نمی داد فکر کنید که خودش هم کسی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق با اشاره به سایر ویژگی های اخلاقی و شخصیت علمی آیت الله فاطمی نیا گفت: ایشان همواره به همه شاگردان اش توصیه می کرد تا می توانید عصبانیت خود را کنترل کنید.

 

کد خبر 1181119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha