سهم بزرگ شرکت‌های دانش‌بنیان در کنترل همه‌گیری کرونا/ بخشی از اراضی منطقه آزاد اینچه‌برون به دانش‌بنیان‌ها اختصاص یابد

غفاری با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان سهم بزرگی در عبور کشور از بحران کرونا داشتند،گفت: امروز هم راه برون رفت از مشکلات کشور حمایت از شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی غفاری» در دیدار با مدیر اجرایی منطقه آراد اینچه برون اظهارکرد: استانی مانند اصفهان که جزو استان‌ های پیش رو در زمینه فعالیت پارک های علم و فناوری است ۵۵۰ هکتار زمین برای پارک دارد که ۱۰۰ هکتار آن به شرکت های دانش بنیان واگذار شده است.

 

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: در گلستان ما فقط ۱.۶ هکتار زمین آن هم در شهرک صنعتی آق قلا داریم که از نظر زیرساختی استان آخر کشور هستیم اما پتانسیل های خوبی در زمینه های مختلف داریم.

 

غفاری با اشاره به شعار امسال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، افزود: نامگذاری که از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفته وظیفه ما را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها سنگین‌تر کرده است.

 

وی با بیان اینکه مدل توسعه صنعتی در کشور آسیب‌های جدی به همراه دارد، گفت: ما در کشور صنعت چندانی نداریم و بیشتر کارخانه‌داری هستیم که برخی محصولات را مونتاژ می‌کند.

 

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در مدیریت بحران کرونا افزود: اگر کشور از بحران کرونا به سلامت عبور کرد بخش زیادی از آن به علت فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در تولید انواع ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستگاه های ونتیلاتور بود. امروز هم راه برون رفت از مشکلات کشور حمایت از شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان است.

 

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه‌برون یکی از ظرفیت های ایجاد شده برای استان گلستان است پیشنهاد کرد بخشی از اراضی این منطقه برای استقرار شرکت های دانش بنیان صادرات محور اختصاص داده شود.

 

 

کد خبر 1181160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha