دهه کرامت فرصتی برای تبیین سبک زندگی ایمانی است

حجت الاسلام نکونام گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی است تا به صورت عمیق سبک زندگی ایمانی و دینی تبیین و فرهنگسازی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (سه شنبه ۱۰ خرداد) در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: نیاز داریم تا گفتمان کرامت در جامعه نهادینه و فرهنگسازی شود و در همین راستا نیاز به یک برنامه مسنجم و محوری نیاز است.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ادامه داد: برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مختلفی که در بزرگداشت دهه کرامت اجرا می‌شود قابل توجه است اما مهم این است که در این برنامه‌ها شخصیت و سبک زندگی امام رضا (ع) به خوبی تبیین و ترویج شود.

 

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت محتوامحوری در تدوین برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت تاکید کرد و گفت: ضروری است تا برنامه‌ها از حالت تشریفاتی خارج و با تمرکز نهادینه کردن فرهنگ کرامت در جامعه اجرا شود.

 

نکونام با بیان اینکه عرصه کرامت بسیار گسترده است و همه ابعاد وجودی انسان را شامل می‌شود، افزود: بعد اخلاقی کرامت عرصه خوبی است اما کرامت بسیار گسترده است و همه ابعاد زندگی را در بر می گیرد.

 

وی در ادامه به هتک حرمت امام رضا (ع) از سوی رسانه‌های غربی اشاره کرد و گفت: مردم مومن کشور نسبت به این هتک حرمت واکنش خوبی نشان دادند و عشق و علاقه به امام هشتم شیعیان یک ظرفیت و سرمایه بزرگ است که با توجه به فرصت زمانی دهه کرامت باید از این برای ترویج و توسعه فرهنگ کرامت به خوبی استفاده کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور خدام رضوی در استان همزمان با دهه کرامت، خاطرنشان کرد: با برنامه منسجم و همکاری بین دستگاهی می توان از این ظرفیت برای ترویج و تبیین فرهنگ رضوی در استان استفاده کرد.

 

خاطرنشان می شود: فاصله زمانی اول تا یازدهم ذی‏القعده در تقویم هجری قمری، همزمان با ایام میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ا‏بن ‏موسی ‏الرضا (ع)، حضرت فاطمه ‏معصومه (س)، بزرگداشت مقام حضرت احمد ابن‏ موسی، شاهچراغ (ع) به عنوان دهه ‏کرامت نامگذاری شده است.

 

کد خبر 1181172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha