رفع مشکل آب آشامیدنی ۳۷۲ روستای فارس ظرف سه سال

سردار زهرایی گفت: برای رفع معضل آب آشامیدنی روستایی اعتبارات خوبی تامین شده و طی سه سال، مشکل آب آشامیدنی هفت هزار روستای کشور که ۳۷۲ روستای آن در استان فارس است رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «محمد زهرایی»، امروز (سه شنبه 10 خرداد) در دیدار با استاندار فارس گفت: تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی اقدام اثر گذاری است که استاندار فارس به انجام رسانده و قابل تقدیر است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: کمک به مردمی سازی رویکردهای دولت در حوزه محرومیت زدایی تکلیف است و البته متولی امور و برنامه های عمرانی و محرومیت زدایی نیستیم اما کمک به دولت را تکلیف خود می دانیم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه «امام حسن مجتبی (ع)» عنوان کرد: با حضور مسئولان کشوری در جلسات ماهانه کار مشترک بین نهادی انجام  می شود تا خدمات رسانی به مناطق محروم در سریع ترین زمان به انجام برسد.

سردار زهرایی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی حمایت های خوبی برای محرومیت زدایی انجام  و اعتبارات را افزایش داده است و برای رفع معضل آب آشامیدنی روستایی اعتبارات خوبی تامین شده و طی سه سال، مشکل آب آشامیدنی هفت هزار روستای کشور که ۳۷۲ روستای آن در استان فارس است رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: موضوع آب کشاورزی دومین اولویت کاری در حوزه سازندگی است و در طرح «آبخیز تا جالیز» اعتبارات مناسبی برای احیای قنات ها، کانال کشی، استخر ذخیر بندی و ... به انجام می رسد.

سردار زهرایی تاکید کرد: برای موضوع حاشیه نشینی در مرحله اول ۶۰ محله هدف در کشور در نظر گرفته شده و سهم استان فارس یک محله در شهر شیراز است.

وی ادامه داد: ایجاد ۲۵ هزار کیلومتر راه روستایی و ساخت یک میلیون مسکن در طرح جهش مسکن از مسئولیت هایی است که بسیج سازندگی به عهده گرفته است.

سردار زهرایی با اشاره به خدمت بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: عارضه یابی و پایش و تسهیل گری یک هزار واحد صنعتی کوچک با هدف بهبود وضعیت تولید را در نظر داریم.

رئیس سازمان بسیج سارندگی کشور ادامه داد: ۲۷ هزار صندوق قرص الحسنه در کشور راه اندازی شده که  یم هزار و 700 مورد متعلق به استان فارس است و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ عضو دارند.

وی اعلام کرد: ایجاد ۵۰ هزار پنل خوردشیدی خانگی با پرداخت تسهیلات نیز امسال در دستور کار قرار گرفته که ۲ هزار پنل سهم استان فارس بوده که در روستاها و محله های حاشیه های شهری اجرا خواهند شد.

کد خبر 1181175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha