سیاست دولت سیزدهم رشد ۸ درصدی اقتصاد است

مرتضوی با بیان اینکه سیاست گذاری دولت رشد ۸ درصدی اقتصاد است که با دو موضوع سرمایه گذاری و افزایش بهره وری محقق می شود، گفت: خراسان جنوبی یک استان دانش بنیان است که با کمک این مهم باید اشتغال و بهره وری را در استان افزایش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«سید صولت مرتضوی» عصر امروز (10 خرداد) در پایان سفر یک روزه خود به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی 100 طرح و پروژه را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: منابع این این طرح ها و پروژه ها از محل اعتبارات عمومی دولت، اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات ماده 56 و بخشی از محل منابع دستگاه های اجرایی و منابع نفت است.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات از محل منابع عمومی آنچه تعهد دولت در سال 1400 بوده است، حدود 132 درصد اجرایی و عملیاتی شده است، گفت: تعهدات وزارت نفت نیز بالغ بر 75 میلیارد تومان بوده است و 100 درصد محقق شده است.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی نیز بخشی از تعهد آنها که مربوط به 1400 بوده است پرداخت شده و بخش دیگر که 1401 و 1402 است، پرداخت خواهد شد، افزود: مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی را علاوه بر اینکه از تهران رصد کردیم، امروز هم برای کارهای میدانی و بازدید حضوری به استان آمدیم، خوشبختانه کارهای خوبی در سطح استان صورت گرفته است که امکان بازدید از همه طرح ها و پروژه ها وجود ندارد، اما گزارشات مدیران ارشد استان حاکی از آن است که استان تبدیل به کارگاه سازندگی شده است.

 

مرتضوی با بیان اینکه در حوزه طرح های اقتصادی منابع مناسبی از محل تسهیلات بانکی برای خراسان جنوبی پیش بینی شده است، افزود: برای ازدواج جوانان نیز منابعی برای سال 1400پیش بینی شده بود که پرداخت شده است و در سال 1401 هم پرداخت خواهد شد.

 

وی اظهارداشت: در حوزه تامین مسکن همه تلاش های همکاران ما در دولت این بوده است که زمین و امکانات مناسب را برای مسکن روستایی و شهری فراهم کنند.

 

معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینکه ارزیابی بنده این است که در خراسان جنوبی مازاد بر تعهدات دولت، اعتبارات تحقق پیدا کرده است، گفت: برخی از مباحث هم که نیاز به اخذ مجوز داشتند مصوب کردیم که استاندار پیگیری کند و ما هم در خدمت استاندار خراسان جنوبی خواهیم بود.

 

مرتضوی با تاکید بر اینکه در سفر اول رئیس جمهوری به خراسان جنوبی، مدیران استان مطالبه گری می کردند، اما در سفر دوم باید پاسخگوی مطالبات دولت باشند، افزود: در سفر دولت مطالبه گری در رابطه با تحقق مصوبات سفر اول را خواهیم داشت و اگر طرح و پروژه دیگری در حوزه های مختلف به خصوص در حوزه های زیرساختی و به خصوص در بحث ایجاد اشتغال مانده باشد، مصوب خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه سیاست گذاری دولت رشد 8 درصدی اقتصاد است که با دو موضوع سرمایه گذاری و افزایش بهره وری محقق می شود، بیان داشت: دوستان در استان این موضوع را از محل منابع ملی و استانی پیگیری کنند.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: خراسان جنوبی یک استان دانش بنیان است و قدرت نرم افزاری مردم خراسان جنوبی بسیار بالا است و به مدد دانش بنیان ها باید بهره وری را افزایش دهیم تا به رشد 8 درصدی برسیم و مشکلات و فاصله طبقاتی را کم شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1181187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha