لزوم تغییر رویکر در حوزه‌های تربیتی و آموزشی/ باید به سمت آموزش‌های مهارت‌محور حرکت کنیم

نوری گفت: نگاه به مقوله آموزش و پرورش باید رویکر سرمایه ای باشد چرا که ارزش اقتصادی تربیت بالا بوده و نرخ بازگشت سرمایه نیز در این‌ حوزه قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «یوسف نوری» امروز «سه شنبه ١٠ خرداد» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان‌ گلستان اظهارکرد: افزایش اعتبارات و هزینه کردن در حوزه آموزش و پرورش صرفا هزینه‌کرد نیست بلکه یک سرمایه گذاری بسیار مهم بر روی نسل های آینده بوده که از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: نگاه به مقوله آموزش و پرورش باید رویکر سرمایه ای باشد چرا که ارزش اقتصادی تربیت بالا بوده و نرخ بازگشت سرمایه نیز در این‌ حوزه قابل توجه است.

 

وی با اشاره به نقش و جایگاه والای آموزش و تربیت خاطرنشان کرد: معلمان نقش تمدن سازی دارند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند معلمان آموزش و پرورش عامل شکوفایی تمدن نوین اسلامی خواهند بود.

 

نوری با تاکید بر تغییر رویکرد تربیتی و آموزشی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان‌ کرد: دانش آموزانی که در دوران مدرسه درگیر موضوعات پژوهشی می شوند در آینده به سمت فعالیت های دانش بنیان سوق پیدا می کنند.

 

وی با اشاره به افزایش آموزش های مهارت محور گفت: باید فرصتی را فراهم کنیم تا دانش آموزان از مدارس بیرون بیایند ضمن اینکت هنرستان ها نیز باید به محورهای تولید تبدیل شوند.

 

 

کد خبر 1181210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha