دشمن امروز با مدرن ترین امکانات و تجهیزات و برنامه ها علیه دین پای کار آمده است 

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی  ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن امروز با مدرن ترین امکانات و تجهیزات و برنامه ها علیه دین پای کار آمده و این امر مسئولیت مبلغین و روحانیت را سنگین کرده است. 

به گزارش خبرگزاري شبستان از قم، حجت الاسلام جلیلی صفت در آئین افتتاحیه اولین دوره توانمندسازی تبلیغی ائمه جماعات شاغل در مساجد و اماکن مذهبی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم با اشاره به جایگاه روحانیت بیان کرد:روحانیت دارای وظایف و رسالت مهمی است و این رسالت نیز بار سنگینی بر دوش ما قرار می دهد و به خصوص در این مقطع کار سخت و دشواری پیش روی خود داریم.

 

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: به طور کلی امور فرهنگی، کاری سخت و دشوار، اما دارای اجر و پاداش و جایگاه مهمی است، هر چند در چنین مقطعی کارهای فرهنگی به صورت عادی جواب نمی دهد.

 

وی تصریح کرد: دشمن امروز با مدرن ترین امکانات و تجهیزات و برنامه ها علیه دین پای کار آمده و این امر مسئولیت مبلغین و روحانیت را سنگین کرده است.

 

حجت الاسلام جلیلی صفت عنوان کرد: اگر جایگاه امروز ما را در ارتش جمهوری اسلامی به شخصیتی چون شهید نواب صفوی می سپردند خواب را بر خود حرام می کرد و با تلاش خستگی ناپذیری در این عرصه مهم به انجام وظیفه می پرداخت، ما نیز باید همه ظرفیت های لازم را به کار بگیریم و همه توان خود را در این راه بگذاریم تا در انجام رسالت خود پاسخگوی بزرگانی باشیم که در این مسیر تلاش کرده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز روحانیون و مبلغان دارای فرصت های زیادی هستند و سیل گسترده ای از جوانان در جامعه در اختیار روحانیت است و باید در جهت خروجی مناسب و موفقیت بیشتر در جذب این عزیزان تلاش کرد.

 

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد حضور روحانیون و مبلغین در پادگان ها نیز گفت: امروز بسیاری از امکانات در اختیار مبلغین است و مقدمات برای حضور مبلغان فراهم شده و باید در این مسیر دشوار به خوبی قدم برداشت.

 

وی افزود: خوشبختانه تجربیات خوبی در برگزاری این دوره‌های آموزشی و تربیت مربی وجود دارد و نیاز به ظرفیت های بیشتری داریم.

 

حجت الاسلام جلیلی صفت عنوان کرد: روحانیت و مبلغین و ائمه جماعات تنها وظیفه نماز خواندن را ندارند، بلکه باید در تعامل با جوانان در صدد جذب این عزیزان و ارائه آموزه های دینی و اخلاقی باشیم، ما امامان جماعت نمونه ای در سطح کشور داریم که در هنگام نماز با حضور انبوهی از جوانان در صف‌های نماز مواجه می شوند، چون این عزیزان با جوانان مانوس هستند.

 

وی تصریح کرد: ارائه برنامه ای منظم و متنوع و وقت صرف کردن برای جوانان و رفع مشکلات آنها از جمله عوامل مهم در جذب آنان است، حتی سپردن مسئولیت به جوانان می تواند اثربخش باشد.

 

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: انگیزه و تلاش و مردم داری نیز از عوامل مهم موفقیت در بین مبلغین است، می توان گاهی با کمترین امکانات کودکان و نوجوانان و جوانان را به سمت مسجد جذب کرد.
وی گفت: ما در این لباس روحانیت از مردم متمایز هستیم و همین مسئولیت ما را سنگین تر می کند، گاهی بیان احکام با شیوه های روز می تواند نتیجه بسیار موثری داشته باشد و می توان وظایف شرعی و احکام را به خوبی آموزش داد.

کد خبر 1181213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha