۷۱ درصد نیروهای شاغل در پروژه های نفت و گاز ایلام بومی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: ۷۱ درصد نیروهای شاغل در پروژه های نفت و گاز ایلام بومی هستند.

«نورالدین الیاسی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: ۷۱ درصد نیروهای شاغل در این پروژه ها حوزه انرژی نیروهای بومی و ۲۹ درصد آن ها غیربومی هستند که این آمار نشان دهنده پتانسیل های بالای نیروی انسانی استان است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در شرکت های نفت و گاز، گفت: براساس ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه باید اولویت جذب و بکارگیری نیروهای بومی باشد.

 

وی گفت: از ۲۵۰ پیمانکار فعال ۱۰۰ پیمانکار بومی در استان وجود دارد که بسیار امیدوارکننده و رضایت بخش است و باید در این خصوص نیز مدیران شرکت های نفت و گاز  پیمانکاران بومی را در اولویت قرار دهند

 

الیاسی ادامه داد: شرکت های نفت و گاز، پیمانکاران خود را ملزم به اخذ کدکارگاهی از تامین اجتماعی نمایند و بیمه کارگران خود را در مرکز استان انجام دهند

 

وی  گفت: در دولت سیزدهم رویکرد مهارت‌آموزی بسیار جدی است و این موضوع در سازمان فنی و حرفه‌ای با جدیت پیگیری می‌شود و تاکنون نیز دستاوردهای خوبی داشته است.

 

الیاسی بیان کرد: باید در راستای مسئولیت های اجتماعی از ظرفیت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استفاده کرد تا بخشی از عدم توسعه یافتگی استان جبران شود.

کد خبر 1181274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha