همکاری بچه‌های مسجد امام صادق(ع) با بنیاد احسان در کمک به محرومان

قاسمی با اشاره به تدارک برنامه‌های دهه کرامت در کانون رهپویان وصال، گفت: با همکاری بنیاد احسان به اقشار محروم کمک‌رسانی و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود.

«حسین قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره برنامه های کانون فرهنگی هنری رهپویان وصال مسجد امام جعفرصادق(ع) واقع در منطقه المپیک به مناسبت ایام دهه کرامت اظهار کرد: کانون رهپویان وصال از ابتدای تاسیس تاکنون تلاش کرده است، در حوزه دفاع مقدس، فعالیت های مذهبی، دفاع و صیانت از نظام و انقلاب اسلامی، برنامه هایی را برای جوانان و نوجوانان تدارک ببیند، یکی از برنامه هایی که به مناسبت دهه کرامت امسال تدارک دیده شده برگزاری برنامه های آموزش قرآنی کریم و طرح مباحث بصیرتی است.

 

مدیر کانون رهپویان وصال مسجد امام جعفر صادق(ع) با اشاره به همکاری این کانون با بنیاد احسان اشاره و بیان کرد: با همکاری این بنیاد و خیرین مسجد تلاش کردیم که نیازمندان محله را شناسایی و میان آنها سبد ارزاق به صورت ماهیانه توزیع کنیم، این کانون در دوران شیوع بیماری کرونا نیز در بحث خدمت رسانی به اهالی محله فعالیت های گسترده ای داشته است به طوری که غربالگری خانواده ها، ارایه خدمات به بیماران کرونایی، توزیع چهار هزار بسته بهداشتی، توزیع غذای گرم و بسته های معیشتی و توزیع گوشت قربانی میان گارگران و محرومان و نیز اهدای نوشت افزار و لوازم التحریر به دانش آموزان بخشی از خدماتی است که توسط این کانون در دوران کرونا ارایه شد.

 

قاسمی به امضای تفاهم نامه همکاری میان این کانون با سازمان فنی و حرفه ای به منظور ایجاد مهارت و کارآفرینی در اعضای کانون اشاره کرد و گفت: با آموزش و پرورش نیز همکاری هایی به منظور فراهم کردن فرصت تحصیل برای افراد بیسواد بالای ۴۰ سال داشته ایم. ضمن اینکه در بحث اشتغال زایی نیز توانستیم برای تعدادی از اعضای کانون به فراخوار توانمندی هایشان اشتغال ایجاد کردیم.

 

 
وی یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری رهپویان وصال را جذب نوجوانان به مسجد و تشکیل تیم باشگاه ورزشی نام برد و گفت: این کانون با فعالیت این باشگاه ورزشی توانسته، نوجوانان بسیاری را جذب مسجد کند تا از این طریق در فعالیت های کانون فرهنگی هنری مشارکت کنند. برای ایام تابستان نیز قرار است اردوهای زیارتی و سیاحتی برای اعضای کانون برگزار شود.
 
 
 

قاسمی یکی دیگر از رویکردهای کانون رهپویان وصال را ترویج مکتب شهید سلیمانی معرفی و تاکید کرد: تلاش کرده ایم مکتب سردار دل ها را به نوجوانان و جوانان معرفی و نگاه و هدف شهید سلیمانی که خود را مطیع و فدای رهبر انقلاب می دانست و همواره تاکید داشت اگر می خواهیم کشورمان پیشرفت کند، باید مطیع مقام معظم رهبری باشیم، ترویج دهیم.

 

وی اضافه کرد: به همین منظور کتیبه «سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی» در میدان المپیک تهران رونمایی شد. این کتیبه با مضمون سخنرانی مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی و وصیتنامه سردار دل‌ها در مورد مقام معظم رهبری و اطاعت پذیری از ولایت فقیه است، کتیبه در یک محل پرتردد در چهار راه اصلی نزدیک میدان المپیک تهران که روزانه یک میلیون نفر در آنجا تردد دارند، نصب شده است، تا از این طریق گامی در جهت ترویج مکتب شهید سلیمانی برداریم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رهپویان وصال مسجد امام جعفرصادق(ع) خاطر نشان کرد: در مناسبت های مختلف اقدام به برپایی غرفه های «سلامت» و «سبک زندگی» می کنیم و در زمینه مشاوره سلامت، طب سنتی و خدمات بهداشتی به مردم خدمت رسانی می نماییم.

 

 

 

کد خبر 1181286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha